جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ویژگی های منحصر به فردی دارد

تهران (پانا) - علی نوری اسکویی داور بخش پویانمایی بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، معتقد است، در دو سال اخیر جشنواره شکل حرفه ای تری پیدا کرده و حرکت آن رو به جلو است.

کد مطلب: ۸۵۱۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ویژگی های منحصر به فردی دارد

علی نوری اسکویی نویسنده و کارگردان انیمیشن و داور بخش پویانمایی بین الملل سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان گفت: این جشنواره را از دوره ای که در همدان برگزار شد، می شناسم و بعد از آن که به اصفهان بازگشت، هم به عنوان فیلمساز در چندین دوره در این رویداد شرکت داشتم و پروانه زرین جشنواره را برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از این جشنواره به خانه برده ام و به همین دلیل جشنواره اصفهان را بسیار دوست دارم.
وی ادامه داد: اگرچه 26 جایزه از جشنواره های مختلف گرفته و در بسیاری از جشنواره های داخلی و خارجی حضور داشته ام، یکی از مهمترین ویژگی های جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان این است که تولید کنندگان فیلم ها می توانند در کنار بچه ها فیلم خود را ببینند و بازخورد مخاطبان کودک را نسبت به فیلم شان مشاهده کنند. چنین شرایطی را در هیچ جشنواره ای ندیده ام. این فرصت حتی در اکران عمومی هم برای فیلم های کودک مهیا نمی شود.
نوری اسکویی همچنین گفت: اصفهان فضای فرهنگی و هنری و بی حاشیه ای دارد. ضمن این که در دو سال اخیر جشنواره شکل حرفه ای تری پیدا کرده است. در مجموع حرکت جشنواره را رو به جلو توصیف می کنم و به نظرم جشنواره تلاش کرده خود را در قد و قواره های حرفه ای تری نشان دهد.
این فیلمساز با اشاره به اهمیت ثبات جشنواره در اصفهان و آسیب هایی که متوجه جشنواره های مراکز استان می شود، عنوان کرد: اغلب جشنواره ها به گونه ای بین دبیرخانه و استان برگزار کننده جشنواره در نقل و انتقال به سر می برند و این موضوع نگران کننده است؛ چرا که تمام زیبایی جشنواره ها به اسم منطقه آن است. وقتی می گوییم جشنواره ونیز، کن یا برلین درباره آن منطقه نیز صحبت می کنیم. این را بدانیم که نباید جشنواره را جا به جا کرد و اجازه بدهیم با نام استان اصفهان شناخته شود.
سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد تا ۱۴ شهریور ۹۷ در شهر اصفهان در حال برگزاری است. آدرس سایت رسمی جشنواره icff.ir است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار