معاون استاندار همدان: سمن ها به کمک اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر می آیند

همدان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در اولویت است و در این راستا از توان و ظرفیت سمن ها استفاده می شود.

کد مطلب: ۸۵۱۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار همدان: سمن ها به کمک اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر می آیند

سیدسعید شاهرخی در نشست اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: زمینه مشارکت در امر مبارزه با مواد مخدر فراهم است و همه باید تلاش کنیم که بستر ساز حضور و مشارکت مردم و سمن ها برای کاستن این معضل اجتماعی باشیم.
وی با بیان اینکه همدان عاری از معتاد متجاهر است، اظهار داشت: امر پیشگیری و مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر باید اجتماعی شود تا بتوان از ظرفیت تمامی اقشار جامعه بهره گرفت.
شاهرخی افزود: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مکلف به بستر سازی برای حضور و مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر هستند.
وی تاکید کرد: اعضای این شورا نباید به انجام عملیات مبارزه، مقابله ای و اداری اکتفا کنند بلکه باید فعال کردن مردم در قالب سمن ها مدنظر باشد.
شاهرخی ادامه داد: مشارکت و حضور مردم در هر عرصه ای توفیق را به همراه داشته است بنابراین باید در برنامه ریزی ها بستر بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: دستگاه های اجرایی این استان در حوزه اجتماعی به صورت اثرگذار در حال فعالیت هستند.
شاهرخی اظهار داشت: توجه به مولفه هایی نظیر کاهش اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی، طلاق و کودکان کار بر کاهش دیگر آسیب های اجتماعی تاثیر مثبت دارد.
وی تاکید کرد: کنترل آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی مسئولان است بنابراین با نگاه اداری در حل این قبیل معضلات توفیقی نخواهیم داشت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: در حوزه اعتیاد تاکید بر پیشگیری و آموزش است که در این راستا نقش آموزش و پرورش و مراکز علمی برای دستیابی به این هدف بسیار با اهمیت و بارز است.
شاهرخی یادآوری کرد: سال گذشته در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر موفق عمل شد هر چند این طرح به ویژه در حواشی شهر باید ادامه یابد.
سه تن و 400 کیلوگرم مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار