دانش آموزان پسر گچساران رتبه اول المپیاد آماده را کسب کردند

یاسوج(پانا) ـ رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه این شهرستان در ششمین المپیاد آماده رتبه اول کشور را کسب کردند.

کد مطلب: ۸۵۱۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان پسر گچساران رتبه اول المپیاد آماده  را کسب کردند

سید ظهیرالدین پورالحسینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ششمین المپیاد کشور دانش آموزی با حضور تیم های دادرس سراسر کشور در هشت سرفصل عمومی و تخصصی شامل اسکان اضطراری، پناه گیری، اطفای حریق، حمل مصدوم، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی و آزمون کتبی در بندر انزلی برگزار شد.
وی بیان کرد: در این مسابقه استان‌های کهگیلویه و بویراحمد( گچساران) ، کرمان موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم و استان‌ خراسان موفق به کسب رتبه سوم المپیاد آماده در بخش پسران شدند.
پورالحسینی اظهار داشت: شهرستان گچساران در این المپیاد 2 مدال طلا و 2 مدال نقره کسب کردند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: طرح المپیاد آماده در سال تحصیلی 97-96 در 20 مدرسه این شهرستان با بیش از 560 دانش آموز دوره اول متوسطه اجرا شد.
وی بیان کرد: در این طرح 20 تیم 14 نفره پایه هشتم با شاخص‌های پناه گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم و کنترل حیاتی آشنا شدند.
پورالحسینی اظهار داشت: در این طرح چهار مربی به مدت 16 ساعت دانش آموزان را در زمینه پناه گیری، خروج اضطراری، اسکان موقت، کمک‌های اولیه، اطفاء حریق و چگونگی حفظ خونسردی در زمان بروز حوادث آموزش دادند.
وی تصریح کرد: از میان این تعداد تیم دانش اموزان مدرسه دخترانه شاهد و پسرانه شهید بهشتی به مرحله استانی راه یافتند که پس از رقابت با 16 تیم از استان موفق به کسب رتبه اول استانی شدند.
مدرسه پسرانه شهید بهشتی شهرستان گچساران تیم منتخب ششمین دوره رقابتهای المپیاد آماده در مرحله استانی بود که به مرحله کشوری راه یافتند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان نیز گفت:دادرس(دانش آموزان آماده در روزهای سخت) یکی از مهمترین طرح های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است که توانسته با همکاری وزارت آموزش و پرورش، سالانه بیش از 400 هزار دانش آموز پایه هشتم را مورد آموزش امداد وکمک های اولیه قرار داده و دانش آموزان را برای روزهای سخت و نجات جان افراد آسیب دیده در بلایا آماده کند.
مهدی جمشیدی افزود:ششمین دوره رقابتهای مرحله کشوری المپیاد آماده ویژه پسران کانون های دانش آموزی استانها به مدت سه روز در اردوگاه مهر بندر انزلی در استان گیلان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار