پس از سفر به تهران

آلیستر برت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره توافق هسته‌ای و مسائل منطقه داشتیم

تهران (پانا) - آلیستر برت پس از بازگشت از ایران، مذاکراتش در ایران را « گفت‌وگوهای سودمندی» درباره توافق هسته‌ای و مسائل منطقه عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۱۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آلیستر برت: گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره توافق هسته‌ای و مسائل منطقه داشتیم

آلیستر برت، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا که در چند روز گذشته به منظور برگزاری گفت‌و‌گوهای سیاسی میان ایران و بریتانیا به تهران سفر کرده بود در توئیتر خود نوشت: «آخر هفته را در تهران گذراندم. گفت‌وگوی سودمندی با عراقچی، معاون وزیر امور خارجه درباره توافق هسته‌ای و مسائل گسترده‌تری در منطقه داشتم. همچنین مطرح کردن مسائل کنسولی ملی دوجانبه را ادامه دادم.»

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و آلیستر برت معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب و آسیا و شمال آفریقا دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس را شنبه هفته جاری برگزار کردند .

همکاری‌های اقتصادی دو جانبه در پی خروج آمریکا از برجام، نحوه‌ تامین سازوکارهای پولی و مالی بین دو کشور به رغم تحریم‌های آمریکا اصلی‌ترین محورهای گفت‌وگو این دو دپیلمات ارشد ایرانی و انگلیسی بود. در این دیدار طرفین همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه به رایزنی و تبادل نظر پرداختند .

برت همچنین با همراهی راب مکر، سفیر بریتانیا در تهران و هیات همراه از موزه ایران باستان با جبرئیل نوکنده، مدیرکل موزه ملی ایران، دیدار و طرفین درباره گسترش روابط بین موزه‌ای دو کشور و اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های دو طرفه از آثار موزه‌های بریتانیا در ایران و آثار موزه ملی ایران در آن کشور به گفت‌وگو پرداختند و معاون وزیر خارجه انگلیس در این ملاقات بر نقش موزه‌ها در نزدیکی دو کشور تاکید کرد و گفت که از امضا کنندگان صدور مجوز انتقال استوانه کوروش به ایران و نمایش آن در موزه ملی ایران بوده است .

روزنامه گاردین نیز پس از سفر برت به تهران گزارش کرد که آلیستر برت در سفر خود به ایران گفت‌وگو در خصوص وضعیت نازنین زاغری و آینده توافق هسته‌ای ایران را در دستور کار خود قرار داده است .

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز تأیید کرد که برت در سفرش درباره زاغری گفت‌و‌گو کرده است اما نسبت به انجام دیدار نازنین زاغری با معاون وزیر امور خارجه انگلیس ابراز بی اطلاعی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار