وزیر علوم تحقیقات و فناوری: حرکت دانشگاه ها باید در راستای رفع نیازها و حل مشکلات جامعه باشد

کاشان (پانا)- وزیر علوم تحقیقات و فناوری در جمع مدیران، اعضای شورای دانشگاه کاشان و خیرین آموزش عالی گفت: دانشگاهها باید در راستای رفع نیازها و مشکلات جامعه همت گمارند.

کد مطلب: ۸۵۱۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم تحقیقات و فناوری: حرکت دانشگاه ها باید در راستای رفع نیازها و حل مشکلات جامعه باشد

منصور غلامی در جمع مدیران، اعضای شورای دانشگاه کاشان و خیرین آموزش عالی، همفکری آحاد دانشگاهیان را برای احل مشکلات جامعه لازم دانست و اظهار کرد: وزارت علوم از طرح ها و پیشنهادات اساتید در ارایه راهکارهای لازم برای حل مشکلات جامعه استقبال و حمایت می کند.

وی از تلاش و اقدامات بسیار خوب دانشگاه کاشان در ارایه طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی تقدیر و تشکر کرد و افزود: امروز در این دانشگاه شاهد افتتاح و بهره برداری چندین طرح صنعتی نظیر موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی، دستگاه تصفیه پسماند گلاب، پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی بودیم که این طرح ها نمونه در کشور و می تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را فراهم کند.

وزیر علوم مشارکت خیرین دانشگاه کاشان در طرح های پژوهشی را ستودنی و قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش وزارت علوم سوق دادن خیرین به سمت جامعه همفکر است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان امانت هایی هستند که باید به خوبی با آنها رفتار کرد افزود: خوشبختانه امروز نیروهای متخصص زیادی در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد که باید در حوزه فناوری و تبدیل دانش به روش های کاربردی و انتقال آن به بخش های صنعت و سایر بخش های کشور وارد شویم.

وزیر علوم، ایجاد مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را لازم دانست و اظهار کرد: دانشگاه ها موظف هستند که با ایجاد این مراکز، دانشجویان را به سمت نوآوری، فناوری و خلق ایده های جدید و کارآفرینی سوق دهند.

دکتر غلامی همکاری های علمی بین المللی دانشگاه ها با نهادهای علمی دنیا را لازمه رشد و بالندگی دانست و تاکید کرد: باید تک تک دانشگاه ها و اعضای هیات علمی ارتباطات علمی خود را با مراکز علمی دنیا فعال ترو ظرفیت ها و توانمندیهای علمی خود را به دنیا معرفی کنند.

وزیر علوم آینده پژوهی و ماموریت گرایی مراکز علمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای موفقیت بایستی برای آینده خود برنامه ریزی کنیم و بستر مناسبی را برای دانشجویان در دانشگاه ها فراهم کنیم.

وزیر علوم به منظور افتتاح و بهره برداری چند طرح صنعتی، پژوهشی و آموزشی به دانشگاه کاشان سفر داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار