نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان:

31 درصد کودکان کار در گرگان 6 تا 11 سال سن دارند

گرگان (پانا) - به گفته نایب رئیس شورای شهر گرگان، هفتاد و پنج درصد کودکان کار در شهر گرگان دارای سرپرست هستند و 30 درصد آنها مدرسه نمی‌روند و 31 درصد آنها 6 تا 11 سال سن دارند و متاسفانه 9 درصد آنها زیر 6 سال سن دارند.

کد مطلب: ۸۵۱۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
31  درصد کودکان کار در گرگان 6 تا 11 سال سن دارند

محمدابراهیم جرجانی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت فوت «عطاالله صفرپور» پیشکسوت عرصه تئاتر و تلویزیون این شهر، اظهار کرد: استاد صفرپور همیشه دل مردم را شاد می‌کرد و حرف اصلی وی توجه بیشتر به هنرمندان بوده است.

وی ادامه داد: همیشه سعی می‌کرد در راستای شاد کردن دل مردم قدم بر دارد و آثار بسیار خوبی را در این عرصه به ثبت رسانده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به عملکرد یک سال گذشته شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته 44 جلسه را در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا برگزار کردیم که نگین مصوبات این کمیسیون و شورا نامگذاری روز ملی گرگان در روز پنجم آذر و هفته فرهنگی گرگان دوم تا هشتم ربیع‌الاول بوده است.

جرجانی بیان کرد: حضور گسترده کودکان ار در سطح شهر موضوعی است که نیازمند رسیدگی ویژه است و شهرداری هم با این موضوع به شدت درگیر است و این موضوع چشمان را در شهر آزار می‌دهد.

وی اضافه کرد: گرگان پنجمین شهر دارای بیشتری کودک کار در کشور است و بیشتر آنها عضو خانواده‌های حاشیه‌نشین، معتاد و اتباع بیگانه هستند که نیاز است سایر دستگاه‌ها در کنار شهرداری گرگان این معضل را حل کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: اکثر این کودکان کار دارای خانواده هستند و نیاز است سایر دستگاه‌ها در کنار شهرداری در این بخش اتفاق خوبی را رقم بزنند.

جرجانی بیان کرد: 75 درصد کودکان کار در شهر گرگان دارای سرپرست هستند و 30 درصد آنها مدرسه نمی‌روند و 31 درصد آنها 6 تا 11 سال سن دارند و متاسفانه 9 درصد آنها زیر 6 سال سن دارند.

وی اضافه کرد: 60 درصد این کودکان به دلیل فقر خانواده‌ها به سمت کار آمده‌اند و باقی آنها به دلایل دیگر وارد عرصه کار در این سن شده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به توزیع مناسب اجرای پروژه‌ها در گرگان، خاطرنشان کرد: در ماه‌ گذشته شاهد بودیم که 20 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری گرگان افزوده شد و بخشی از این عقب افتادگی در شهر برطرف شد و در ادامه شهروندان نیاز دارند با برنامه‌ریزی مناسب توسعه شهر را در تمام شهر شاهد باشند.

جرجانی گفت: بازگشایی شهرک تالار به گلشهر، اجرای تلکابین و اجرای هتل در محور ناهارخوران گرگان مسائلی بود که شهردار گرگان با جدیت در حال پیگیری است و بعد از طی مراحل قانونی به امید پروردگار اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بازگشایی کوی طبیعت یکی از محورهایی است که می‌تواند به عنوان شاه‌راه ترافیکی گرگان از آن راه برد که اقدامات نخست آن در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: زنده کردن مجموعه‌های زمین مریم آباد گرگان یکی از اقدامات بسیار مهم و ارزشمند این دوره شهرداری گرگان است.

جرجانی بیان کرد: اجرای این پروژه‌ها در نقاط مختلف شهر باعث توسعه متوازن شهر می‌شود و تمرکز زدایی پروژه‌ها از ناهارخوران به طور قطع به کاهش ترافیک از ناهارخوران گرگان کمک خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار