ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی اصلاح شد

تهران (پانا) - طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش تصویب شد.

کد مطلب: ۸۵۱۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ماده الحاقی قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را که پیشتر با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود در دستور کار خود قرار دادند.

وکلای ملت در نهایت اصلاحیه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان را با 161 رای موافق، 15 رای مخالف و 8 رای ممتنع به تصویب رساندند.

در اصلاحیه مصوب مجلس آمده است:

ماده الحاقی- یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15 مهرماه سال 88 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق می شود:

ماده الحاقی - وزارت آموزش و پرورش مکلف است مشمولان قانون اصلاح تبصره (10) ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را با رعایت موارد ذیل استخدام کند.

4 - بارمالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حق‌التدریسی‌های تبدیل شده در این قانون در بودجه سنواتی تامین می‌شود.

بند (4) ماده الحاقی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

اجرای حکم این قانون منوط به پیش‌بینی منابع لازم در قوانین بودجه سنواتی است.

قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش مکلف است مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی را که از طریق شرکتهای عمومی یا خصوصی در آموزش و پرورش به کار گرفته شده اند همچنین حق التدریسان غیرمستمر را که قبل از سال ۱۳۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند به منظور تأمین نیروی حق التدریس با عناوین معلم (آموزگار یا دبیر)، مربی پرورشی، مربی بهداشت، مشاور و اداری با توجه به ارتباط رشته تحصیلی (منحصر به دوره متوسطه)، مقطع تحصیلی (حداقل کاردانی)، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آن وزارتخانه، بدون الزام به رعایت ماده (۸) این قانون به کار گیرد. استفاده از سایر نیروها در این زمینه ممنوع است. بار مالی ناشی از اجرای این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان رسمی و خروج بازنشستگان آموزش و پرورش تأمین می گردد. به کارگیری این نیروها الزامی برای استخدام رسمی نمی باشد. نیروهای آموزش دهنده تجمیعی نهضت سوادآموزی که قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند، مشمول این تبصره می باشند.

به این ترتیب، با اصلاح این تبصره، نیروهای مذکور در فوق (مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و...) به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار