ریل گذاری مسیر برای پیشبرد اهداف فرهنگی در شهر شیراز

شیراز(پانا) – رئیس سابق کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز تغییر به سمت رویکرد محوری را برای تبدیل شیراز به یک شهر فرهنگی، امری مهم دانست.

کد مطلب: ۸۵۰۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ریل گذاری مسیر برای پیشبرد اهداف فرهنگی در شهر شیراز

لیلا دودمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساختار فرهنگی نیاز به اصلاح دارد، اظهار داشت: سال اول فعالیت در مرحله گذار سیاست گذاری ها قرار می گیرد و به همین دلیل سال اول برای هر کسی سال سختی است و تغییر در امور فرهنگی از منظر جامعه شناسی باید اهسته و ارام حرکت کند تا از تنش ها جلوگیری کند.

وی با اشاره به شعار فرهنگ محوری شورای پنجم در زمان انتخابات بیان داشت: به دلیل این که مردم در مسایل فرهنگی مشارکت بیشتری دارند، و با توجه به شعار انتخاباتی، رویکرد و توسعه فرهنگی برای شورای پنجم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه برای توسعه امور فرهنگی به مشارکت مردم نیاز است، عنوان کرد: طی نظرسنجی که از 11 منطقه شهرداری شیراز به عمل آمد، 5 دغدغه اساسی مردم شامل آسیب های اجتماعی، زیر ساخت های فرهنگی، آموزش شهروندی، احیای بافت تاریخی، ضرورت ارتقا فرهنگ مسولیت پذیری و پاسخگویی مسئولان مشخص شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص این که از همان ابتدا به جمع آوری نظرات صاحبان اندیشه، فرهنگ و هنر پرداخته است، گفت: همچنین با کمیسیون های فرهنگی دیگر شهر های هم تراز شیراز دیدار کردم، تا از فعالیت های فرهنگی آن ها آگاه شوم.

دودمان ادامه داد: در این راستا مشخص شد که در شیراز تنها 68 مرکز فرهنگی زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند، در حالی که این تعداد در شهری مانند اصفهان به 170 می رسد، که در فرهنگسرای هنر شیراز آموزش هایی مانند تهیه انواع ژله و خیاطی آموزش داده می شود که من فکر نمی کنم این ها کار هنری باشد.

وی افزود: در حالی که در اصفهان 4 باغ بانوان وجود دارد، ما در شیراز تنها یک باغ بانوان داریم که آن هم به بخش های مختلفی تقسیم شده و تنها بخش کوچکی از آن به بانوان تخصیص دارد.

وی تغییر در ساختار را به سمت رویکرد محوری را امری مهم دانست، و عنوان کرد: به عنوان رئیس سابق کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اولین کاری که انجام دادم و به نظر خودم کار بسیار خوبی بود، ریل گذاری مسیر برای پیشبرد اهداف بود که برای تبدیل شیراز به یک شهر خلاق، پایدار و زیست پذیر که از شاخصه های مهم شهر فرهنگی است، باید رویکرد هایمان را تغییر دهیم.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که شورا باید برنامه محور باشد، نه شخص محور، خاطر نشان کرد: تعهدی که روز اول دادیم نگفتیم که باید مدیر باشیم تا کار کنیم پس بر همین اساس من فردی اجرایی هستم که برای مردم کار خواهم کرد نه اعضای شورا، چرا که مردم با توجه به رایی که به من داده اند در وهله اول قرار دارند.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه اگر قرار است کاری را در حد شیراز انجام دهیم فکر کردن باید در تراز شیراز باشد، خاطر نشان کرد:برای اینکه شیراز یک جایگاه جهانی پیدا کند، باید وریکرد ها و نگرش ها تغییر یابد.

دودمان در این خصوص ادامه داد: زمانی که بودجه بندی شورا مشخص شد، بودجه ای که به کمیسیون فرهنگی تخصیص داده شده بود با کاهش 73 درصدی به مبلغ 19 میلیارد کمتر از یک درصد کل بودجه شورا بود که با تمام چانه زنی ها توانستیم آن را به 43 میلیارد افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار یک اطلس اجتماعی نیز از شهر شیراز با همکاری دانشگاه شیراز در حال جمع اوری است که تمام محلات شهر شیراز را در بر میگیرد.

وی با بیان این که شورا زمانی می تواند به عنوان نماینده مردم موفق باشد که انسجام درون گروهی داشته باشد، تاکید کرد: نگاه ها نباید جزیی و حزبی باشد و باید نگاه کلان داشته باشیم، همچنین شورای شهر شیراز در بحث گفت و گو محوری ضعیف است که مبنای گفت و گو باید برای ایجاد انسجام درونی به وجود بیاید.

وی در پایان در این خصوص که در درون شهری زندگی میکنیم که نباید نازیبایی داشته باشد و در نگاه اول به شهر باید زیبایی ببینیم، معتقد بودم که پروژه های نا تمام باید به پایان برسد تا این زیبایی ها به وجود آید، گفت: با وجود پیچیدگی های سیستمی که وجود دارد موجب بسته شدن راه برای سرمایه گذار بخش خصوصی شده است، که امیدوارم این مشکل نیز برطرف شود.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار