مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه؛ محور مذاکرات ظریف در دمشق

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان بر گسترش همکاری‌های شرکت‌های ایرانی با سوریه در دیدارهای مختلف خود با مقامات بلندپایه سوری، تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۵۰۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه؛ محور مذاکرات ظریف در دمشق

محمد جواد ظریف که برای دیدار با مقامات بلندپایه سوریه به این کشور سفر کرده است، ظهر امروز (دوشنبه) با ولید معلم، وزیر امورخارجه سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات سوریه، مهاجران، موضوعات منطقه‌ای، تاکید بر ادامه و تقویت روند آستانه، افزایش همکاری‌های اقتصادی، مشارکت شرکت‌های ایرانی در بازسازی سوریه، همکاری در سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل متحد و بحران یمن گفت‌و‌گو کردند.

ظریف در این دیدار بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کرد. وزیر امورخارجه کشورمان با تشریح فعالیت‌های نشست آستانه برای پیگیری روند سیاسی در سوریه، برگزاری اجلاس سران سه کشور ایران‌، روسیه و ترکیه در تهران را در همین راستا بر شمرد.

ولید معلم نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی خواهان ادامه حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران شد.

دیدار ظریف با نخست‌وزیر سوریه

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات سوری، با عماد خمیس، نخست وزیر سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت را تبریک گفت و اظهار کرد: «مردم و دولت سوریه بدنبال این پیروزی‌ها به سمت بازسازی کشور خود حرکت خواهند کرد.

ظریف در ادامه ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه بازسازی دمشق، آن را نشانه و اراده قوی شروع بازسازی توصیف کرد.

عماد خمیس، نخست وزیر سوریه نیز ضمن تشکر از حمایت‌های کشورمان در این دیدار تصریح کرد: «با مشارکت و همکاری کشورهای دوست به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران و روسیه و شرکت‌های خصوصی این کشورها بازسازی را دنبال خواهیم کرد. همچنین از مشارکت شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه دمشق استقبال می‌کنیم.»

ظریف از مشارکت شرکت‌های خصوصی ایرانی در بازسازی سوریه استقبال کرد و وظایف سفارتخانه‌های ایران و سوریه را تسهیل حضور شرکت‌های خصوصی ایرانی دانست.

همچنین دو طرف در این دیدار بر تبادل هیات‌های اقتصادی و تلاش بر نزدیک کردن بخش‌های خصوصی دو کشور تاکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار