مطهری: بازداشت وکلا و فعالان حوزه زن را پیگیری می‌کنم!

تهران (پانا) - نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به خبر بازداشت سه تن از وکلا می‌گوید که موضوع را پیگیری خواهم کرد و در صورت لزوم حتماً ورود می‌کنیم.

کد مطلب: ۸۵۰۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مطهری: بازداشت وکلا و فعالان حوزه زن را پیگیری می‌کنم!

به گزارش ایرنا پلاس، به‌تازگی سه وکیل که دو تن از آنان فعال حوزه زنان و کودکان هستند، بازداشت شده‌اند. محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره این بازداشت‌ها می‌گوید که از ماجرا اطلاع ندارد.

وی بابیان اینکه تاکنون این موضوع مطرح و به کمیسیون ارجاع نشده است، توضیح می‌دهد: اگر خانواده‌ها مراجعه کنند، ممکن است کمیسیون موضوع را پیگیری کند. ممکن است در زمینه‌ای غیر از فعالیت در حوزه وکالت بازداشت شده باشند.

کمیسیون نمی‌تواند به بازداشت وکلا ورود کند
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در واکنش به اینکه این‌ها علاوه بر وکالت، در حوزه حقوق زنان و کودکان نیز فعالیت می‌کردند، توضیح می‌دهد: فعالیت در حوزه حقوق کودک و زنان که جرم نیست، حتماً مسائل دیگری بوده است.

کاظمی در پاسخ به اینکه آیا کمیسیون، موضوع را پیگیری می‌کند؟ می‌گوید: تا زمانی که موضوع به ما ارجاع نشود نمی‌توانیم موضوع را پیگیری کنیم، وکلا هم مانند متهمان پرونده‌های دیگر. روزانه افراد زیادی بازداشت می‌شوند و نمی‌توانیم به همه موارد ورود کنیم.

وی در واکنش به اینکه این افراد توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند، می‌گوید: اطلاعی نداریم و مجوزی هم برای ورود به این قبیل مسائل نداریم.

قول مطهری برای پیگیری موضوع
در عین حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی وعده پیگیری ماجرا را می‌دهد. او در این باره توضیح می‌دهد: به‌طور کامل در جریان ماجرا نیستم، اما موضوع را پیگیری می‌کنم و با دیگر نمایندگان نیز در این باره صحبت خواهم کرد تا در صورت لزوم، حتماً به موضوع ورود کنیم.

جمعه هفته گذشته خبر بازداست فرخ فروزان، وکیل دادگستری و از فعالان حوزه حقوق کودک و پیام درفشان، وکیل دادگستری که وکالت برخی از متهمان سیاسی و امنیتی را برعهده داشت، منتشر شد. همان زمان ابوذر نصراللهی، وکیل آرش کیخسروی، وکیل بازداشت شده در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که روز جمعه تعدادی از وکلا از جمله پیام درفشان که وکیل مدافع آرش کیخسروی وکیل دادگستری زندانی است، در منزل ایشان در کرج حضور داشتند که بازداشت شد. وی افزود: فرخ فروزان نیز یکی دیگر از وکلایی است که روز گذشته به همراه آقای درفشان بازداشت شد.

شنبه این هفته نیز هدی عمید، وکیل دادگستری و نجمه واحدی، فعال حوزه زنان در منزل خود بازداشت شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار