معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه:

باید با هم‌افزایی آسیب‌های اجتماعی را در بین نوجوانان کاهش داد

زنجان(پانا)-محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه گفت: باید با هم‌افزایی آسیب‌های اجتماعی را در بین نوجوانان کاهش داد.

کد مطلب: ۸۵۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
باید با هم‌افزایی آسیب‌های اجتماعی را در بین نوجوانان کاهش داد

محمود عباسی یکشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در کانون سهروردی زنجان اظهار کرد: باید به فکر گفتمان‌سازی در مدارس باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه برای گفتمان‌سازی باید قالب و محور پیش‌بینی شود؛ تصریح کرد: در این زمینه نیازمند مشارکت فرهیختگان استان زنجان هستیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در طراحی و شکل‌دهی افکار عمومی تاثیرگذار هستند؛ ادامه داد: باید با هم‌افزایی آسیب‌های اجتماعی را در بین نوجوانان کاهش داد.

عباسی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در صدر فرهنگ‌سازی حضور داشــتــه بــاشــنــد؛ تاکید کرد: باید مواجهه عاقلانه با آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم نه اینکه مثل گذشته صورت مسئله را پاک کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه تمرکز بــر رویکرد تربیتی با توجه به ساحت ۶ گانه مورد توجه آموزش و پرورش است؛ تصریح کرد: در این زمینه گــروه همسالان تاثیرگذارتر از بزرگسالان است و خانواده‌ها نیز مؤثرتر از مدارس نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکـارهایی کـه آمــوزش و پــرورش بر آن تاکید دارد توجه به سواد رسانه‌ای است؛ افزود: در این زمینه سرای اهل قــلــم اقدام به برگزاری دوره‌های خبرنویسی گزارش نویسی و ... کرده که خروجی آن به نفع جامعه فرهنگی خواهد بود.

عباسی با اشاره به اینکه کوتاهی در مسائل تربیتی گران تمام می‌شود؛ اضافه کرد: اضطراب و استرس دانش‌آموزان دختر در دوره متوسطه بالا بوده و اعتماد به نفس آنان پایین‌تر از میانگین کشوری است؛ همچنین افسردگی در حال افزایش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار