مراقب جرقه های ناگهانی باشیم/ آتشی که از سهل انگاری دامن گرفت

قم (پانا) - سهل انگاری و عدم داشتن لوازم ایمنی سبب بروز فاجعه ای جبران ناپذیر و آتش سوزی شد.

کد مطلب: ۸۵۰۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مراقب جرقه های ناگهانی باشیم/ آتشی که از سهل انگاری دامن گرفت

شامگاه دیروز آتش سوزی در منطقه خاکفرج استان قم ناشی از جرقهٔ یک سماور بود. راویان ،این ماجرا را اینگونه روایت می کنند: هنگامی که در حال خارج شدن از منزل بودم ،از پشت درب شیشه طبقه بالا ،سماوری را روشن دیدم،این سماور در حالی روشن بود که هیچ شخصی در طبقهٔ بالا حاضر نبود و خانه خالی از افراد بود. در همین حال جرقه ای از سماور زده شد و کمی دود از سماور خارج شد،سریعا با صاحب خانه تماس گرفتم و این واقعه را اطلاع دادم ،در همین هنگام آتش خیلی سریع زبانه کشید و کل آشپزخانه را فرا گرفت و باعث فرو ریختن سقف آشپزخانه و از بین رفتن کابینت ها و ظروف چیده شده در آشپزخانه شد.

ماموران آتش نشانی پس از اطفای آتش عنوان کردند: آتش در حدی فعال بود که تنها اگر ۳ دقیقه دیرتر اطلاع رسانی می شد آتش تمامی طبقه های خانه را فرا می گرفت و در آن زمات جبران آسیب ها و ضرر ها غیر ممکن می شد.
در ادامه یکی از ماموران آتش نشاتی افزود: به عنوان توصیه به تمامی ساکنان در منازل مسکونی و دیگر مکان های اداری و ... سفارش می کنم تا هنگام خروج از منازل مسکونی خود و... وسیله هایی را که در پریز برق گذاشته اند را از برق کشیده و حتی سیم برق های شارژر خود را از داخل پریز کشیده ومنازل خود را ترک کنند تا از اتفاق های جبران ناپذیر جلوگیری کنند.
/زهرا ماشااللهی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار