در گفت‌وگو با پانا

دبیر فدراسیون هندبال: نتیجه نگرفتن تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی دور از ذهن نبود

(پانا) – محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال مدت زمان کوتاه حضور در اردو و غیبت لژیونرها را عوامل اصلی ناکامی هندبال ایران در کسب مدال بازی‌های آسیایی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۵۰۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دبیر فدراسیون هندبال: نتیجه نگرفتن تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی دور از ذهن نبود

محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد ملی پوشان هندبال ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: متاسفانه آن‌طور که انتظار داشتیم در این رقابت‌ها نتوانستیم نتیجه بگیریم. البته با توجه به اینکه رشته‌های تیمی نیاز به هماهنگی دارند، کسب این نتیجه دور از ذهن نبود. بازیکنان تمام تلاششان را کردند اما باید بپذیریم ما برای این رشته به ساز و کارهای طولانی مدت نیاز داشتیم.

وی ادامه داد: ما تا اوایل خرداد ملی‌پوشان را در اختیار نداشتیم و اردوهای آمادگی کمتری هم داشتیم. البته متاسفانه قبل از برگزاری رقابت‌ها کمی هم بدشانس بودیم چرا که برخی بازیکنان ما مصدوم شدند و نتوانستند خوب ظاهر شوند. همان‌طور که گفتم رشته‌های تیمی نیاز به هماهنگی دارند و این‌طور نیست که با چند ماه بتوانیم از پس آنها بربیایم.

رجبی به بازی ایران مقابل قطر اشاره کرد و گفت: قطر تیم 72 ملت آسیاست و از همه کشورها و ملیت‌ها بازیکن جذب کرده است و در هر بازی بازیکنی که دارد نسبت به تورنمنت قبل متفاوت هستند. به همین علت شناخت روی این بازیکنان خیلی کم است و همین موضوع هم بازیکنان ما را به دردسر می‌اندازد.

دبیر فدراسیون هندبال درباره تأثیر غیبت لژیونرها در ناکامی تیم ملی گفت: هیچ تیمی به اندازه هندبال بازیکن در بیرون از ایران ندارد. با توجه به اینکه این رقابت‌ها هم در تقویم فدراسیون جهانی نبود، خیلی از بچه‌های ما نتوانستند باشگاه‌های خود را متقاعد کنند. ما هم با همه باشگاه‌ها مذاکره کردیم اما در نهایت برخی از آنها اجازه ندادند، ما برای این موضوع به دنبال این هستیم که چندین جلسه برگزار کنیم و این موضوع را بررسی و برای آن راه‌حل پیدا کنیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم بحث بازیکن سازی به خصوص در رده‌های پایه است به این صورت که هر زمانی بازیکن در اختیار نداشته باشیم، دستمان خالی نباشد و بتوانیم بازیکن دیگر را جایگزین آن کنیم. البته این کارها در یک پروسه زمانی طولانی مدت انجام می‌گیرد، زمانی که رحیمی رئیس فدراسیون بود تمرکز اصلی‌اش را بر روی بازیکن گذاشته بود و چندین سال این کار را به صورت مداوم انجام داد و نتیجه آن را هم دیدیم که نسل طلایی هندبال تربیت شدند که الآن همگی در بهترین سطح اروپا مشغول به کار هستند. در این دوره هم باید همین کار صورت بگیرد اما همان‌طور که گفتم نیاز به زمان دارد و این برنامه باید چندین سال مستمر ادامه داشته باشد.

رجبی در پایان گفت: در این یک سال و چند ماهی که ما در فدراسیون مشغول به کار هستیم فعلاً توانستیم لیگ را منظم کنیم و امسال هم با ده تیم قصد داریم لیگ را ببندیم. باید کارها به صورت مستمر انجام شود تا بتوانیم در آینده نتیجه بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار