مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: دستگاه تعلیم و تربیت شاخص‌ترین و بارزترین جلوه فرهنگ جامعه است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان دستگاه تعلیم و تربیت را شاخص‌ترین و بارزترین جلوه فرهنگ در هر جامعه دانست.

کد مطلب: ۸۵۰۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: دستگاه تعلیم و تربیت شاخص‌ترین و بارزترین جلوه فرهنگ جامعه است

محمد پورداود در همایش تجلیل از دانش‌آموزان دارای استعداد برتر با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگی جامعه، اظهار کرد: فرهنگ، نامرئی‌ترین و در عین حال آشکارترین سنجش زندگی انسان است.

پورداود افزود: فرهنگ نامرئی است، چون به عنوان یک مقوله درونی با نظام ارزشی نهادینه شده است و از آن جهت آشکار است که با همه بخش ها سر و کار دارد.

وی با بیان این که دستگاه تعلیم و تربیت شاخص ترین و بارزترین جلوه فرهنگ هر جامعه به شمار می رود، تصریح کرد: هدف اصلی در این حوزه پروراندن حالات جسمی، اخلاقی و فرهنگی یک فرد است.

پورداود گفت: هدف کلی آموزش و پرورش تربیت افراد متناسب با الگوهای اعتقادی و ارزش های فرهنگی، دینی، علمی، اجتماعی و سیاسی جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه توسعه را ارتقای مستمر جامعه و نظم اجتماعی به سوی زندگی بهتر خواند و تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین نهاد آموزشی و فرهنگی، نفش مهمی در توسعه جامعه دارد.

پورداود با اشاره به شاخص های سنجش حرکت در سند تحول بنیادین، اظهار کرد: عملیاتی کردن اسناد تحولی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از راهکارهای پیاده‌سازی این اسناد توجه ویژه به یادگیری دانش‌آموزان برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت مشارکت دانش آموزان در برنامه درس ملی، گفت: در این برنامه موارد مهمی چون اعتبار نقش یادگیرنده، جامعیت، توجه به تفاوت های فردی و جلب مشارکت کاملا مشهود است.

پورداود تصریح کرد: فرایند برنامه درسی و تربیتی باید زمینه‌ساز مشارکت و تعامل موثر معلمان و دانش آموزان و سایر گروه های ذی‌نفع و ذی ربط در طراحی، تولید و اجرای برنامه ها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار