مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

بخش کودک کتابخانه‌های عمومی اردبیل تجهیز می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تجهیز و شاداب سازی بخش کودک کتابخانه‌ها سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود که در این زمینه تلاش لازم انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۰۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بخش کودک کتابخانه‌های عمومی اردبیل تجهیز می‌شود

رباب عزیزخانی درجریان بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین اظهار داشت؛ کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی برنامه‌های متعددی را در حوزه‌های فرهنگی طراحی و اجرا می‌کند تا زمینه برای ترویج کتابخوانی در جامعه فراهم شود .

وی برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، نشست‌های نقد و بررسی، معرفی کتاب و برگزاری رونمایی برای کتاب‌های فاخر نویسندگان استان را تنها بخشی از برنامه‌های این نهاد فرهنگی در راستای ایجاد انگیزش برای مطالعه اقشار مختلف برشمرد و افزود: تجهیز و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها نیز در اولویت برنامه‌های این اداره کل بوده و اقدامات قابل توجهی در این خصوص صورت گرفته است .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه عادت به مطالعه در دوران کودکی نهادینه می‌شود، تصریح کرد: در این راستا ما در کتابخانه‌های عمومی استان بنا داریم بخش‌های کودک به شکل ویژه و جذاب برای استفاده کودکان آماده شود .

عزیزخانی بخش کودک کتابخانه‌ها را یکی از بخش‌های پرمخاطب در کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: برابر آمارهای اعلام شده از سوی کتابخانه‌ها، بیشترین بخش امانت کتاب مربوط به کودکان است و در همین راستا تلاش کردیم وسایل بازی و تفریح کودکان را به منظور جذب حداکثری کودکان به کتابخانه‌های عمومی تهیه کنیم .

وی با اشاره به افتتاح بخش‌های کودک در سه باب از کتابخانه‌های شهرستان نمین از هزینه کرد بیش از ۴۰۰ میلیون ریال در سال جاری برای تجهیز بخش کودک کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین خبر داد و افزود: هر نوع هزینه‌کرد برای بخش کودک کتابخانه ها، سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: شخصیت اجتماعی افراد جامعه از دوران کودکی شکل می‌گیرد بنابراین در درجه اول خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی باید اهتمام خود را در تربیت انسان‌های کتابخوان و فرهیخته به کار بگیرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار