بهره‌مندی یک‌سوم مددجویان کمیته امداد از نذورات قربانی

تهران (پانا) - مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، گفت فقط ۶۰۰ هزار خانوار مددجو از نذر قربانی برخوردار شده‌اند و این در حالی است که یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد است.

کد مطلب: ۸۵۰۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی یک‌سوم مددجویان کمیته امداد از نذورات قربانی

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، ابوالقاسم رستگار با اشاره به اینکه سال گذشته رقم نذورات قربانی نقدی و غیرنقدی ۵۰ میلیارد تومان بود اعلام کرد: طبق آمار اولیه رقم نقدی و غیرنقدی نذورات قربانی جمع‌آوری شده امسال به ۶۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسیده است.

وی ادامه داد: ۲۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از این مبلغ از طریق دفاتر کمیته امداد و ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری جمع‌آوری‌شده است و ۲۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به کمک‌های مستقیم (معرفی خانوارهای نیازمند به خیران) است.

رستگار با اشاره به اینکه نذورات قربانی در بسته‌های دو تا سه کیلوگرمی میان خانوارهای تحت حمایت و نیازمند توزیع‌ شده است، گفت: در این زمینه اولویت با سالمندان، زنان سرپرست خانوار و کودکان یتیم است.

وی با اظهار اینکه با وجود افزایش قابل‌توجه رقم مشارکت مردم در طرح نذر قربانی اما با این رقم فقط یک‌سوم جامعه تحت حمایت کمیته امداد از این نذر بهره‌مند شد، توضیح داد: اگر قیمت هر کیلو گوشت قرمز معادل ۵۵ هزار تومان محاسبه و بسته‌های گوشت قربانی دو کیلوگرمی توزیع شود فقط ۶۰۰ خانوار از این نذر برخوردار شده‌اند و این در حالی است که یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد است.

مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اعلام اینکه ۴۵ درصد از نذورات قربانی امسال مربوط به پنج استان می‌شود گفت: استان‌های گلستان، فارس و کردستان به ترتیب با سهم ۱۳، ۱۰، ۹ درصد و استان‌های آذربایجان غربی و خراسان شمالی نیز با سهم شش درصد از نذورات قربانی جمع‌آوری‌شده بیشترین رقم را به خود اختصاص دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار