آستارا در سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) غرق در نور و سرور شد

رشت(پانا)-بندر آستارا به مناسبت سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) با پرچم های رنگین مزین شده و مساجد این شهرستان، شاهد جشن و سرور است.

کد مطلب: ۸۵۰۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
آستارا در سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) غرق در نور و سرور شد

تعدادی از بازاریان آستارا امروز یکشنبه به مناسبت سالروز ولادت امام کاظم (ع) برای گردشگران داخلی و خارجی نقل و شیرینی تعارف می کنند و عده ای از اهالی روستاهای آستارا و تالش از شب گذشته با پای پیاده در حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) حاضر شده و اظهار ارادت می کنند.
جشن میلاد امام موسی کاظم (ع) شب گذشته نیز با اجرای مولودی خوانی و سخنرانی پیرامون فضایل آن حضرت در مسجد جامع روستای بیجاربین شهرستان آستارا برگزار شد.
امام جمعه آستارا در این آئین گفت: حضرت موسی کاظم (ع) در عصر خلافت منصور عباسی به مقام امامت نائل آمد و تا سال 183 هجری، چند بار توسط خلفای عباسی دستگیر و زندانی شد اما از تبلیغ دین و رسالت الهی دست برنداشت.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: غلبه بر خشم از ویژگی های بارز این امام همام بود و فرو بردن خشم، انسان را از ارتکاب به بسیاری از گناهان بازمی دارد.
وی ادامه داد: آن حضرت در علم، حلم، تواضع، مکارم اخلاق و بخشندگی اسوه بود و با احیای سنن پدر گرامیشان، اسلام راستین را حفظ و تقویت و در راه انجام وظایف الهی جان خود را فدا کرد.
حافظ نیا گفت: این امام همام به خاطر کثرت عبادت و زهد به العبد الصالح معروف و در طول عمر خود بسیار اهل عبادت بود.
مولودی خوانی و توزیع شیرینی از بخش های دیگر این آئین بود.
امام موسی بن جعفر(ع) در 20 ذی الحجه 128 هجری در روستای ابواء بین مکه و مدینه متولد شد و در 20 سالگی رسالت و مسئولیت سنگین امامت را برعهده گرفت و به مدت 35 سال جامعه اسلامی را هدایت کرد و در 25 رجب 183 هجری قمری در 55 سالگی به دستور هارون الرشید خلیفه عباسی به شهادت رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار