مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان: مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند کار عملیاتی است

رشت (پانا) - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تاکید بر اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی باید از مرحله حرف بیرون می آمدیم، گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند کار عملیاتی است.

کد مطلب: ۸۵۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان: مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند کار عملیاتی است

فاطمه رفیعی روز یکشنبه در دومین نشست منطقه‌ای بانوان عضو شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان گیلان شامل رشت، رودبار و شفت افزود: با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی را درک می کنیم برای مقابله با آنها نیازمند فعالیت و تلاش مجاهدانه هستیم که نقش بانوان به ویژه زنان عضو شوراها در این باره حائز اهمیت است.
وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان و نقش آنها در روستاها اظهار داشت: حضور زنان و نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و استفاده از پتانسیل آنها مستمرثمر بوده که این، نشان از تاثیرگذاری این قشر است.
رفیعی با بیان اینکه در دوره پنجم فعالیت شوراها، 25 نفر از بانوان در شورای شهر و 229 نفر در شوراهای روستا انتخاب شده اند، خاطرنشان کرد: در دوره قبل 27 نفر از بانوان در شهر و 186 نفر در شورای روستا عضو بودند که ارتقاء زنان عضو شورا در روستا ، نشان از اهتمام به این قشر است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نوع اعتماد در روستاها برای انتخاب عضو زن در شوراهای اسلامی روستا را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مردم می خواهند که بانوان عضو شوراها برای آنان بهترین تصمیم را بگیرند بنابراین بایستی به این اعتماد مردم توجه شود.
معاون سیاسی - اجتماعی فرماندار رشت نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه گفت: عضویت و حضور زنان در نهادهای اجتماعی شامل شورا می تواند منشاء اثرات مثبت باشد.
علیرضا انصاری با اشاره به وجود اختلاف نظرها بین اعضای شوراهای اسلامی افزود: زنان در تعادل بخشی و رفع این اختلافات می توانند نقش آفرینی کنند.
وی عمران شهری و روستایی را از وظایف شوراهای اسلامی شهرها و روستاها عنوان و اضافه کرد: انضباط مالی در این باره حائز اهمیت است که با توجه به تاثیرگذاری زنان ، آنها در این زمینه می توانند مدیریت مالی شهر و روستا را بر عهده بگیرند.
معاون فرماندار رشت در ادامه سخنانش با بیان اینکه برای مقابله با آسیب های اجتماعی حضور و نقش آفرینی زنان یک ضرورت است، بیان داشت: با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی یکی از تهدیدات جدی جامعه است بنابراین نقش شوراها به ویژه بانوان عضو در آنها نیز برجسته می شود.
وی ایجاد نشاط اجتماعی را از ساز و کارهای مقابله با آسیب های اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: اعضای شوراها در شهرها و روستاها می توانند بسترها و شرایطی را فراهم کنند که استعدادهای جوانان و نوجوانان ظهور و بروز پیدا کند.
انصاری پسماند زباله را از دیگر آسیب ها خواند و گفت: انتظار این است که عضو زن شورا در زمینه پاکیزگی و نظافت در شهرها و روستاها برنامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه زنان توانمندی های خود را در زمینه های مختلف نشان داده اند، افزود: گزینش مدیران زن رویکرد علمی است که مبنای مطالعاتی دارد.
به گزارش پانا پیشتر اولین نشست منطقه ای بانوان عضو شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان گیلان شامل آستارا، تالش، ماسال، صومعه سرا ، فومن و بندرانزلی برگزار شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار