در جلسه علنی شورای شهر تهران

یک فوریت طرح کاهش هزینه‌های شهرداری تهران و اصلاح الگوی مصرف تصویب شد

تهران (پانا) - با رای اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح کاهش هزینه‌های شهرداری و اصلاح الگوی مصرف تصویب شد.

کد مطلب: ۸۵۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
یک فوریت طرح کاهش هزینه‌های شهرداری تهران و اصلاح الگوی مصرف تصویب شد

بررسی طرح الزام شهرداری به کاهش هزینه و اصلاح الگوی مصرف موضوع دیگر دستور این جلسه شورای شهر تهران بود که با رای اعضای شورای شهر تهران با قید یک فوریت به تصویب رسید.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در تشریح این طرح گفت: از آنجا که کشور در شرایط خاص اقتصادی قرار گرفته است و بر اساس پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول شاهد کاهش رشد اقتصادی در سال 97 به 4 درصد و دو رقمی ماندن تورم خواهیم بود بنابراین جبران کسری بودجه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: ایجاد تنش‌های داخلی و خارجی در اقتصاد نیز وضع نامعلومی را ایجاد کرده است که آثار آن در بودجه شهرداری کاملا ملموس است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر اظهار کرد: امروز شهرداری با 30 درصد کسری بودجه مواجه است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در حدود 5 هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری محقق نشود از این روی باید جنبشی در کاهش هزینه‌ها در شهرداری تهران ایجاد شود.

فراهانی با بیان اینکه می‌توان با کاهش هزینه‌ها مشکل پیش آمده را مدیریت کرد، گفت: هرچند در گذشته مصوبه‌ای درباره اصلاح الگوی مصرف داشتیم اما آن مصوبه تکافو وضعیت موجود را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: امروز شهروندان خواستار پایان دادن به گران اداره شدن شهر را دارند و این طرح نیز همین موضوع را هدف‌گذاری کرده است.

رئیس کمیته بودجه با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه‌ها و تجمل‌گرایی در شهرداری تهران اظهار کرد: علی‌رغم اینکه شهرداری در مناطق خود کمیته درآمد دارد اما کمیته کاهش هزینه‌ای را ندارد که ما پیشنهاد ایجاد ساختار منسجمی را در قالب این طرح ارائه کرده‌ایم.

وی در پایان تاکید کرد: اگر این موضوع هرچه سریعتر کلید نخورد روند تحقق بودجه به تاخیر افتاده و ما با مشکل مواجه خواهیم شد.

حجت‌اله میرزایی، معاون برنامه ریزی شهردار تهران با تقدیر از اهتمام اعضای شورای شهر به این موضوع گفت: بخشی از سیاست‌های مورد نظر شورا در برنامه سوم توسعه دیده شده است و پیشنهاد می‌شود که تمام این موضوعات را در قالب برنامه پنج ساله ببینیم.

در نهایت با رای اعضای شورای شهر تهران یک فوریت این طرح به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار