عملکرد مدیریت آموزش و پرورش دیلم به مناسبت هفته دولت اعلام شد

بوشهر /دیلم(پانا)_مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم به مناسبت هفته دولت به عملکرد مدیریت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 97-96 پرداخت.

کد مطلب: ۸۵۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد مدیریت آموزش و پرورش دیلم به مناسبت  هفته دولت  اعلام شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش دیلم ، عباس امید با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، آنان را اسوه اخلاق و خدمت خالصانه به مردم دانست و بر الگو قرار دادن منش و اخلاق این دو شهید بزرگوار تاکید کرد.

وی سپس با اشاره به گستره وسیع فعالیت‌های مدیریت آموزش و پرورش دیلم در سه بخش آموزش، پرورش و پشتیبانی گفت: علی‌رغم وجود مشکلات و چالش‌های فراوان در سال‌های اخیر، همواره تلاش مجموعه در جهت پیگیری و رفع نواقصات بوده و تعلیم و تربیت دانش آموزان در فضایی به دور از تلاطم‌های گوناگون ذهنی و اجتماعی، در دستور کار این مدیریت قرار داشته است.

امید سپس به تفکیک، به تشریح فعالیت‌های سه حوزه کاری آموزش و پرورش را پرداخت و اظهار داشت: در حوزه آموزشی، برگزاری کلاس‌های کنکور در راستای طرح تقویت بنیه علمی از جمله کارهای شاخص به شمار می‌رود که امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه ریزی بهتر بازدهی مطلوب‌تری داشته باشد.

وی افزود: همچنین ساماندهی مناسب نیروها، افزایش اختصاص سهمیه استخدام به شهرستان و جذب نیروی انسانی مورد نیاز در سال‌های اخیر در قالب حق‌التدریس، سرباز، آزمون و دانشگاه فرهنگیان رشد چشگیری داشته است تا کلاس‌های درس بدون معلم باقی نمانند و در سال‌های آینده وضعیت نیروی انسانی تا حد زیادی بهبود یابد.

امید، برپایی اردوی علمی مدیران آموزشگاه‌های شهرستان در شهر یزد، برای الگوگیری و بهبود وضعیت مدارس شهرستان را از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در این حوزه دانست.

مدیر آموزش و پرورش دیلم ادامه داد: در بخش فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی نیز فعالیت‌های بسیاری در طول سال انجام شد که از جمله آن‌ها، می توان به کسب مقام‌های متعدد استانی در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: کسب مقام اول مسابقات فرهنگی و هنری در رشته سرود توسط دانش آموزان مدرسه شهید ستارپناهی از شاخص‌ترین موفقیت‌های کسب شده در این حوزه است.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف تصریح کرد: برگزاری بیش از 50 گفتمان دینی و مشاوره مذهبی و همچنین بیش از 90 کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور مدرسین کشوری در مدارس شهر و روستا و نشست‌هایی با موضوعات مشاوره کنکور برای دانش آموزان و خانواده‌ها، تنها بخشی از فعالیت‌های این حوزه به شمار می‌رود.

امید ضمن بیان اهمیت برگزاری اردوها در طول سال برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی اضافه کرد: برپایی اردوهای زیارت اولی، مناطق مرزی، اتحادیه انجمن اسلامی، پیشتازان سازمان دانش آموزی و پژوهش‌سرا، از جمله کارهای ارزشمند مجموعه پرورشی و تربیت بدنی بوده است.

مدیر آموزش و پرورش دیلم در ادامه به ارائه عملکرد مجموعه مالی و پشتیبانی این مدیریت پرداخت و اظهار داشت: همه آگاهند که شرایط مالی و تخصیص بودجه به آموزش و پرورش در سال‌های اخیر دارای کمبودهای فراوانی بوده که همین موضوع، مجموعه آموزش و پرورش را با چالش‌های جدی روبرو کرده است. با این وجود کارهای شایسته و ارزشمندی در زمینه سازندگی، مالی و پشتیبانی صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به احداث مرکز رفاهی شماره 2 فرهنگیان با متراژ 700 مترمربع و با پیشرفت فیزیکی 75 درصد، رنگ آمیزی بیش از 35000 مترمربع از مدارس شهر و روستا، تعمیر مدارس سه مقطع (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) شهر و روستا، اسکان بیش از 25 هزار نفر از فرهنگیان سراسر کشور در نوروز 97، تامین اعتبار 500 میلیون تومان وام از بانک ملی برای بیش از 80 نفر از همکاران فرهنگی و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت برای تهیه نوشت افزار و وجوه نقدی و درمان اشاره نمود.

عباس امید از ضابطین رسانه‌ای و خبرنگاران شهرستان، که تلاش‌های بسیاری در جهت انعکاس خدمات دولت در زمینه آموزش و پرورش می‌کنند تقدیر و تشکر نموده و ابراز امیدواری کرد در آستانه سال تحصیلی جدید، با عنایت ویژه به مجموعه آموزش و پرورش، همدلی و همیاری دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان و اداره کل آموزش و پرورش استان، گام‌های بلندتری در راستای اعتلای علمی و فرهنگی آینده‌سازان این مرز و بوم برداشته تا در سال‌های آینده شاهد رشد و پیشرفت شهر و دیارمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار