مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد:

ضرورت شناخت و پرهیز از آسیب ها و خرافات مذهبی در محرم

ارومیه (پانا)- مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت شناخت و پرهیز از آسیب ها و خرافات مذهبی در ماه محرم امسال تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۵۰۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت شناخت و پرهیز از آسیب ها و خرافات مذهبی در محرم

حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در آستانه ماه محرم اظهارداشت: عملکرد بی موفق ستاد از زمان راه اندازی تاکنون موجب سازماندهی و سالم سازی رویکردهای برگزاری مراسم و آیین های مذهبی و ترویج و تبیین شعائر دینی در سطح کشورو استان شده و این موضوعی است که از سوی نهادهایی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن صحه گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصدی آسیب ها و خرافات از جمله طبل زنی، حمل تابوت، حمل شمایل منتسب به ائمه اطهار و غیره در سایه فعالیت و آگاهی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی به خصوص ماه محرم کاهش یافته است.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به برگزاری ۵۹۰ جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با دو هزار و۵۶۵ مصوبه از زمان آغاز فعالیت در استان عنوان کرد: از این تعداد ۸۶ جلسه با ۵۷۵ مصوبه مربوط به استان و مابقی شهرستانها بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی ساماندهی و ارتقاء مراسمات و جلوگیری از آسیب های اجتماعی را از اهداف این برنامه عنوان کرد و گفت: به دلیل تقارن دهه اول محرم با هفته امر به معروف و نهی از منکرو همچنین هفته دفاع مقدس تلاش می شود تا عزاداری محرم بصورت منسجم برگزار شود.

وی استفاده از اشعار بی محتوا در مراسم عزاداری ماه محرم را از دیگر آسیب های این ماه عنوان کرد وافزود:گاهی افراط و تفریط با استفاده از سیستم های صوتی آزاردهنده تا پاسی از شب در ماه محرم مشاهده می شود لازم است در جهت جلوگیری از این موارد تدابیر درست اتخاذ شود.

حجت الاسلام مرتضی وافی دبیر نشریه خیمه نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه اوج جریان اسلام در ماه محرم شکل می گیرد گفت: اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی باید از امروز آمادگی کافی برای برگزاری مناسب آیین های عزاداری بدون آسیب و خرافات را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با توجه به وجود ۱۵۰ هزار هیئت مذهبی موجود در سراسر کشور یادآوری کرد: همه احزاب را اگر جمع کنید هیچکدام به ظرفیت هیئت های مذهبی نخواهند رسید و ما همه خدمات و زحمات و هویت هیئت ها را برای مردم مشخص نکرده ایم.

حجت الاسلام وافی با تاکید بر نقش مهم هیئت های مذهبی در برگزاری مناسب و منسجم آیین های عزاداری تاکید کرد: ارکان یک هیئت حقیقی و کامل را اگر شناختیم و امر به معروف و نهی از منکر را اگر در آن انجام دادیم پرچم آن هم به اهتزاز در خواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار