محمدیان: عملکرد بانوان در بازی‌های آسیایی کاملاً رضایت‌بخش بود

تبریز (پانا) - فریبا محمدیان،معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ،در جمع خبرنگاران گفت: عملکرد بانوان در بازی‌های آسیایی کاملاً رضایت‌بخش بود، فدراسیون‌ها زحمات زیادی کشیدند اما بررسی‌های کارشناسانه در نشست‌های مربوطه انجام و در محل‌هایی که به تقویت نیاز داریم به مسئولان مربوطه اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
محمدیان: عملکرد بانوان در بازی‌های آسیایی کاملاً رضایت‌بخش بود

فریبا محمدیان عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران تبریزی اظهار کرد: در ورزش بانوان 4 سیاست کلی را تصویب کرده و برنامه‌های مختلفی تا 1400 برنامه‌ریزی کرده‌ایم، بخش دوم برنامه‌های تدوین شده نیز تا سال 1404 برای هر استان ابلاغ شده که هر استان بر مبنای این ابلاغ‌ها، برنامه‌های مربوط را پیش‌بینی می‌کند.

وی ادامه داد: افزایش سهم ورزش بانوان در اوقات فراغت زنان ایران از اهداف ما است. برای دستیابی به این هدف برنامه‌های مختلفی در حوزه همگانی و تفریحی پیش بینی کرده‌ایم که برخی از آنها را در همین استان مشاهده می‌کنید. یک سیاست دیگر هم افزایش سهم بانوان در تأمین نشاط و تندرستی است که برای آن باید سبک زندگی بانوان ما به سمتی برود که ورزش سهم بیشتری به خود اختصاص دهد.

محمدیان افزود: طرح آمایش ساختار قامتی نیز برگزار می‌شود که در آن بانوان روستایی از نظر اسکلت جسمی تحت آزمون قرار گرفته و اقدامات لازم در راستای حفظ سلامتی آنها صورت می‌گیرد که آذربایجان شرقی در این موضوع از استان‌های پیشتاز است.

وی با اشاره به افتخارآفرینی بانوان ورزشکار در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: افزایش سهم بانوان در ارتقاء عزت، اقتدار و هویت ملی دیگر سیاست ما در وزارت ورزش و بانوان است. افتخار آفرینی‌های دختران ایران زمین در بازی‌های آسیایی به عنوان رویدادی که می‌توان آن را از رویدادهای بزرگ و به روز دانست، دل مردم را شاد کرده و عزت و اقتدار دختران محجبه و مسلمان ایران را در آسیا به خوبی نشان دادند.

معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: صیانت از عفاف و حجاب، حقوق شهروندی و... یکی دیگر از اهداف و سیاست‌های ما به حساب می‌آید. در این راستا نیز برنامه‌های مختلفی در قالب کارگاه‌های آموزشی، رویدادهای میدانی در مسابقات ورزشی و فرهنگ‌سازی پیش بینی شده است. در بحث حقوق شهروندی به دنبال بهره‌مندی درست از مرجعیت‌های اجتماعی ورزشی هستیم. دخترانی داریم که در استان‌های خود سرآمد بوده و در فضای استانی یا ملی به عنوان الگو محسوب می‌شوند، نباید به این راحتی از کنار آنها گذاشت. اعتقاد داریم دختران ما باید از مرجعیت‌های داخلی پیروی کنند و به دنبال این هستیم که افراد نام آشنای ورزشی با ارزش‌های دینی و اخلاقی رشد کرده و افتخارآفرینی کنند.

وی با اشاره به لزوم افزایش سهم بانوان در کسب‌وکارهای ورزشی ادامه داد: این موضوع در قالب توسعه باشگاه‌های ورزشی فعال در حوزه بانوان، برگزاری تورهای گردشگری ورزشی تعریف شده است. در بحث گردشگری ورزش تبریز این موضوع با جدیت دنبال می‌شود. در ورزش همگانی به دنبال افزایش همدلی بانوان هستیم.

محمدیان افزود: در مسیر توسعه اقتدار ملی، تعاملات متعددی با هیئت‌های ورزشی داریم و اعتقاد داریم برنامه‌های ورزشی باید با حداکثر قدرت پیش برود. امیدوارم این استان نیز ملی پوشان بیشتری معرفی کند.

معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با شرایط ورزش بانوان در آذربایجان شرقی گفت: این استان خیلی خوب مسیرش را طی می‌کند، قطعاً در برخی رشته‌ها به کارشناسی‌های ویژه نیاز داریم و برخی رشته‌ها باید بر اساس طرح آمایش به صورت تخصصی تقویت شوند. بر اساس شاخص‌های این طرح نیز برخی رشته‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند چرا که بر اساس مسائل ژنتیکی و محیطی، قابلیت توسعه بیشتری در آذربایجان شرقی دارند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی جزو استان‌های منتخب در اجرای طرح‌های ملی چرا که نیروهای توانمندی دارند اما همه اینها به این معنی نیست که اصلاحات نداشته باشیم. حتماً در بخشی از برنامه‌های بانوان در حوزه هیئت‌ها و شهرستان‌ها به اصلاحات مدیریتی نیاز داریم.

محمدیان در رابطه با عملکرد بانوان ورزشکار در مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: عملکرد بانوان در بازی‌های آسیایی کاملاً رضایت‌بخش بود، فدراسیون‌ها زحمات زیادی کشیدند اما بررسی‌های کارشناسانه در نشست‌های مربوطه انجام و در محل‌هایی که به تقویت نیاز داریم به مسئولان مربوطه اعلام می‌شود.

وی در مورد برنامه‌های آتی گفت: قطعاً فعالیت‌ها را با همان جدیت بازی آسیایی برای المپیک دنبال می‌کنیم تا بتوانیم افتخارآفرینی‌ها را افزایش دهیم.

معاونت ورزش بانوان در رابطه با تعداد بانوان ورزشکار ساماندهی شده در کشور گفت: تعداد ورزشکاران ما در بخش بانوان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در رابطه با اعلام آمار نیز 2 نوع آمار داریم که بر مبنای شاخص‌های مربوطه اطلاع‌رسانی می‌کنیم. بخشی از آمار ورزشکاران سامان‌یافته مربوط به ورزشکارانی هستند که در رشته‌های مختلف بیمه ورزشی دارند اما بخش دیگری از بانوان ورزشکار، کسانی هستند که در فعالیت‌های ورزشی به خصوص در مناطق روستایی و کم برخوردار شرکت می‌کنند.

حمدیان ادامه داد: در سال 96 نزدیک به 5 میلیون بانوی شرکت‌کننده در فعالیت‌های ورزشی قهرمانی و همگانی داشته‌ایم. این آمار از استان‌ها و فدراسیون‌های مختلف به ویژه پزشکی ورزشی دریافت شده و حدود یک و نیم میلیون نفر در ورزش قهرمانی سامان‌دهی شده‌اند.

وی در رابطه با حضور بانوان در مسابقات ورزشی خاطرنشان کرد: بیش از 35 رشته ورزشی در فضاهای روباز و سرپوشیده انجام می‌شود و بانوان به عنوان تماشاگر از فرزندان خود حمایت می‌کنند. بحث مربوط به فوتبال متغیرها و متولیان متفاوتی دارد که هماهنگی‌های ورزش و جوانان برای پاسخگویی به این مطالبه انجام می‌شود.

معاونت ورزشی بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: در برخی از استان‌ها که حجم یا درجه اهمیت مسابقات در معیار کوچک‌تری است شرایط برای این موضوع بهتر است. اما زمانی که حجم بزرگتر می‌شود کار بیشتر می‌شود. مطمئن باشید وزارت تمام تلاشش را می‌کند تا محل برگزاری مسابقات به گونه‌ای تنظیم شود که وقتی خانواده‌ها در مسابقات شرکت می‌کنند با خوشحالی به خانه‌های خود بازگردند.

فریبا محمدیان در پاسخ به اینکه وزارت ورزش و جوانان چه نظری در مورد حضور بانوان با ظاهر مردانه در ورزشگاه‌ها دارد، گفت: وزارت ورزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران این نوع اقدامات را زیبنده نمی‌داند چرا که اعتقاد دارد شان بانوان ایرانی بسیار بالا است و قطعاً این نوع رفتارها را مناسب نمی‌دانیم و این مسئله به نوعی مقررات گریزی است. جلسات متعددی در حوزه قهرمانی وزارت ورزش برگزار و تلاش می‌کنیم تمام فضاهایی که امکان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را تسریع می‌کند، را استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: بحث سواد فضای مجازی در ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی مسابقات ورزشی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در روزهای آتی این آموزش‌ها در آذربایجان شرقی ارائه می‌شود. طرح سلامتی نیز در جاده‌های تندرستی پیش‌بینی کرده‌ایم که به تعداد گام‌های پیاده‌روی، امتیاز کسب‌شده و به صورت دوره‌ای قرعه‌کشی برگزار و جوایزی از سوی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اهدا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار