در دیدار نماینده ویژه انگلیس در امور سوریه مطرح شد؛

جابری انصاری: پایان سریع بحران سوریه اولویت سیاست منطقه ای ایران است

تهران (پانا) - دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی با بیان این که پایان هرچه سریعتر بحران سوریه از اولویت های سیاست منطقه ای ایران است، تأکید کرد: موضوعات انسانی و بشردوستانه در طول بحران سوریه همواره مورد اهتمام تهران بوده و سیاست ایران در این زمینه کاملا شفاف و روشن است.

کد مطلب: ۸۵۰۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
جابری انصاری: پایان سریع بحران سوریه اولویت سیاست منطقه ای ایران است

به گزارش وزارت خارجه، 'مارتین لانگ دن' نماینده ویژه انگلیس در امور سوریه عصر شنبه در محل وزارت امور خارجه با حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت وگو کرد.

جابری انصاری در این دیدار با اعلام اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های شیمیایی با هر گونه بکارگیری این سلاح ها در هر منازعه ای به صورت جدی مخالف است، تأکید کرد: ایران همزمان با اقدامات یکجانبه برخی کشورها که هر سه نقش دادستان، قاضی و مجری احکام را در زمینه سلاح های شیمیایی برای خود تعریف کرده و در صدد استفاده ابزاری از این موضوع برای تحقق اهداف سیاسی شکست خورده خود در سوریه هستند، بشدت مخالف است.

جابری انصاری با تشریح تلاش های جاری در چارچوب روند آستانه برای حل بحران سوریه تأکید کرد: ایران همواره به دنبال گفت وگوی سوری سوری و تقویت اعتماد میان دولت و معارضه سوریه بوده و برای همکاری با کشورهای اروپایی و بریتانیا در جهت کمک به پایان هرچه سریعتر بحران های سوریه و یمن آمادگی دارد.

مارتین لانگ دن نیز در این دیدار ضمن تشریح سیاست های کشورش در زمینه بحران سوریه و ابراز نگرانی از وضع و آینده ادلب و احتمال بکارگیری سلاح های شیمیایی در این منطقه، از همکاری ایران و انگلیس در خصوص بحران سوریه استقبال و آمادگی کشورش را برای کمک به تلاش ها برای پایان بحران سوریه و اعاده ثبات به این کشور اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار