معاون آموزشی وزیر بهداشت: دانشجویان ورودی 2019 خارج حق انتقال به داخل ندارند

تهران (پانا) - معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت افرادی که از ابتدای سال 2019 در رشته های علوم پزشکی مشغول تحصیل در دانشگاه های خارجی شوند تا پایان دوره تحصیل نمی توانند به دانشگاه های داخلی منتقل شوند.

کد مطلب: ۸۵۰۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزشی وزیر بهداشت: دانشجویان ورودی 2019 خارج حق انتقال به داخل ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باقر لاریجانی روز شنبه در مراسم شروع فرآیند شصت و پنجمین آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی افزود: این دانشجویان اگر در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت تحصیل کرده باشند پس از تحصیل می توانند وارد دانشگاه های علوم پزشکی کشور شوند.
وی ادامه داد: اقدامات متعددی در چند سال گذشته در راستای تحول در آموزش علوم پزشکی انجام شده که بخشی از این اقدامات در راستای تحول آموزش دستیاری بوده است.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصیاز برنامه های وزارت بهداشت برای دستیابی به مرجعیت علمی سخن گفت و اظهار داشت: کشور ما ظرفیت های بسیار خوبی در آموزش تخصصی و فوق تخصصی دارد و می تواند با برنامه ریزی هدفمند به یک مرجع آموزش تخصصی در منطقه تبدیل شود.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی گفت: در این مرکز از ابتدای تاسیس طی 2 سال، تعداد قابل توجهی طرح تحقیقاتی تصویب شده و در حال اجرا است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم پاسخگویی حوزه آموزش به نیازهای جامعه سخن گفت و بیان کرد: برآورد نیروی انسانی مورد نیاز نظام سلامت تا 5 سال آینده برای تمام مقاطع از جمله مقطع تخصصی و فوق تخصصی پزشکی انجام شده است.
وی در خصوص بازنگری برنامه آموزشی رشته های مختلف با همکاری دانشگاه ها و اعضای هیات های ممتحنه گفت: به مناطق آمایشی کشور این اختیار داده شده تا متناسب با نیازهای بومی خود بتوانند 20 درصد برنامه های آموزشی را تغییر دهند.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به توسعه ماموریت گرایی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تصریح کرد: ماموریت های روشنی با توجه به ظرفیت های دانشگاه ها و مناطق به آنها واسپاری شده و با توجه به ماهیت این ماموریت ها که توسعه دانش در زمینه های مختلف است، اعضای هیات های ممتحنه می توانند نقش چشمگیری در اجرای این ماموریت ها در کشور داشته باشند.
وی بر اهمیت ارتقای اخلاق حرفه ای در گروه های علوم پزشکی، خصوصا در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی تاکید کرد و گفت: برنامه راهبردی توسعه اخلاق پزشکی کشور تدوین و ابلاغ شده است و کمیته ملی اخلاق در آموزش پزشکی به منظور برنامه ریزی برای توسعه اخلاق حرفه ای در بین دانشجویان علوم پزشکی ایجاد شده و در حال فعالیت است.
لاریجانی از اقداماتی که در زمینه توسعه مجازی سازی در آموزش علوم پزشکی صورت گرفته سخن گفت و اظهار داشت: درصدد هستیم تا دانشجویان در تمام نقاط کشور بتوانند از درس های اساتید برجسته در دانشگاه های مادر استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 دانشگاه علوم پزشکی و 215 بیمارستان آموزشی ارزیابی اعتباربخشی شده اند، گفت: آموزش های تخصصی نیز در کشور باید اعتباربخشی شود و سعی کنیم به سمت انطباق بیشتر این آموزش ها با استانداردهای بین المللی حرکت کنیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به استقبال داوطلبان کنکور برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی تاکید کرد: بحث هایی در مجلس شورای اسلامی برای تغییرات در کنکور سراسری شده است. وزارت بهداشت نیز همانند سایر دستگاه ها تابع قوانین بالادستی کشور است و با همکاری این مراجع بالادستی برنامه ریزی های لازم را برای اجرای قوانین می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار