مکاتبه مجلس با روحانی درباره استیضاح بطحایی

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در روز ۱۳ شهریور خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۰۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مکاتبه مجلس با روحانی درباره استیضاح بطحایی

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه طرح استیضاح "محمد بطحایی" وزیر آموزش و پرورش در روز چهارشنبه (7 شهریور) در مجلس اعلام وصول شد، گفت: همان روز وزیر‌ آموزش و پرورش طی نامه‌ای اعلام آمادگی کرد که در روز (سه‌شنبه 13 شهریور) در مجلس حضور می‌یابد. هیئت رئیسه نیز با این موضوع موافقت کرد.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس با رئیس‌جمهور مکاتبه کرده تا برای دفاع از وزیر در مجلس حاضر شود، افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور یک ساعت فرصت دارد از وزیر دفاع کند؛ البته حضور یا عدم حضور رئیس‌جمهور در جلسه استیضاح به‌اختیار رئیس‌جمهور است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح روند جلسه استیضاح وزرا در مجلس گفت: براساس آئین‌نامه داخلی پارلمان، استیضاح‌کنندگان 2 ساعت فرصت دارند تا اظهارات خود را مطرح کنند. وزیر نیز 2 ساعت فرصت دارد تا از خود دفاع کند.

یوسف‌نژاد با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور یک ساعت برای دفاع فرصت دارد که اگر مایل باشد در جلسه حاضر شده و از وزیر دفاع می‌کند، ادامه داد: پس از استماع اظهارات استیضاح‌کنندگان و وزیر، طرح استیضاح وزیر به‌رأی گذاشته می‌شود.

نماینده مردم ساری در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا طرح‌های استیضاح محمد شریعتمداری وزیر«صمت» به کمیسیون مربوطه ارجاع شده است یا نه، گفت: طرح‌های استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به کمیسیون صنایع و معادن برای ادغام و دعوت از وزیر ارجاع شده است.

طرحی با 70 امضا برای استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با محوریت نابسامانی‌های بازار خودرو و رکود در بخش تولید تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد؛ کنار این طرح، طرح استیضاح دیگری نیز با 12 امضا برای استیضاح وزیر صنعت با موضوعات مشابه تقدیم هیئت رئیسه پارلمان شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه دو طرح برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت و با امضاهای گوناگون تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده، بنابراین طبق آیین‌نامه هر دو طرح استیضاح باید برای رسیدگی به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع شود تا هر 2 طرح با هم ادغام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار