اعزام تیم دانش‌آموزی ایران به المپیاد جهانی کامپیوتر

تهران (پانا) - سی امین دوره مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر از امروز تا 17 شهریور درشهر سوکوبای ژاپن برگزارمی‌شود.

کد مطلب: ۸۵۰۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اعزام تیم دانش‌آموزی ایران به المپیاد جهانی کامپیوتر

به گزارش روابط عمومی سازمان استعدادهای درخشان و دانش پژوهان، مهدی صفرنژاد سرپرست تیم اعزامی ایران گفت: «در این مسابقات که با حضور 341 شرکت کننده از 87 کشور برگزار خواهد شد، تیم چهار نفره دانش‌آموزی ایران متشکل از کیوان رضایی، مهرداد صابری، سید مهدی صادق شبیری و محمد مهدوی حضور خواهند داشت.»

او به این که فرآیند گزینش و آموزش اعضای این تیم از زمستان سال 95 آغاز شد، اشاره کرد و گفت: «درالمپیاد جهانی کامپیوتر، توانایی حل مسایل علوم کامپیوتر و برنامه نویسی دانش‌آموزان برگزیده از سراسر دنیا سنجیده می‌شود. مسابقات در دو روز برگزار می‌شود و در هر روز به شرکت کنندگان 3 سوال و 5 ساعت وقت داده می‌شود.»

صفرنژاد ادامه داد: «تابستان سال گذشته، ایران میزبان بیست و نهمین دوره المپیاد جهانی کامپیوتر بود. به این دلیل نمایندگانی از ایرانبرای انتقال تجربیات در کمیته‌های اجرایی، علمی و فنی حضور خواهند داشت.»

او تاکید کرد: «تاریخچه حضور ایران در این مسابقات به سال 1992 برمی‌گردد. ایران امسال برای بیست و پنجمین بار است که در این مسابقات حضور می‌یابد. در سال‌های گذشته، در مجموع 22 مدال طلا، 54 مدال نقره و 25 مدال برنز حاصل تلاش کاروان ایران بوده است.»

او در پایان با تاکید براین که دکتر محمدعلی آبام، دکتر علی شریفی و دکترحمید ضرابی‌زاده، به ترتیب نمایندگان ایران در کمیته‌های بین‌المللی (اجرایی)، علمی و فنی المپیاد جهانی کامپیوتر هستند، افزود: «شهر سوکوبا محل برگزاری المپیاد جهانی، با داشتن 240 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی، به عنوان "شهر علمی" ژاپن شناخته می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار