وزیر علوم: ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی و اولویت است و اجرای آن از سال تحصیلی جدید با تصمیم‌گیری‌های کارشناسانه آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۸۵۰۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر علوم: ساماندهی آموزش عالی از سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی صبح امروز در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه آموزش عالی کشور از ۴۰ سال گذشته تا کنون سیر رشد و توسعه در همه ابعاد داشته است، اظهار کرد: بیشتر توسعه کمی دانشگاه‌ها در دهه ۸۰ صورت گرفته و تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود، ولی اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق در آموزش عالی شد.

وزیر علوم تقویت بخش آموزشی دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات‌دهی در دانشگاه‌ها باید حاکم شود و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.

وی همچنین بر تحقق اخلاق مداری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: بداخلاقی و بی‌اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب و اختلال در امور می‌شود و با اینگونه رفتارها برخورد می‌شود.

غلامی افزود: البته این امر در دانشگاه‌های دولتی کمتر دیده شده است و در سایر مراکز علمی نیز اینگونه برخوردها با دقت رصد خواهد شد.

وزیر علوم تاکید کرد: در حوزه ارتباط با جامعه نیز طرح‌های خوبی با وزارتخانه‌های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا و حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه و بازار کار منسجم‌تر شده است.

غلامی افزود: در شش سال گذشته تشکیل پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان رشد خوبی داشت و نقص‌ها و کمبودها را جبران کرد.

وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تاکید کرد و افزود: اشتراک‌گذاری فضاهای آموزشی، خوابگاهی و نرم‌افزاری در اجرای طرح ساماندهی این وزارتخانه انجام می‌شود‌.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی اظهار کرد: ضعف‌های احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه‌ای برای ضربه به این موسسات باشد.

غلامی گفت: این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموختگان‌شان در باب اشتغال و آینده‌کاری برگزار شده و ان‌شاءالله نتایج خوبی خواهد داشت و دانشگاه‌ها باید در این راستا هم‌افزایی داشته و به‌خوبی پذیرای تغییرات و برنامه‌های وزارت علوم باشند.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با محوریت مهارت‌افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار