کیهان کلهر برنده جایزه معتبر فعالیت انساندوستانه ایزاک اشترن شد

تهران (پانا) - کیهان کلهر، نوازنده کمانچه و آهنگساز، برنده جایزه معتبر بین‌المللی Human Spirit ایزاک اشترن شد.

کد مطلب: ۸۵۰۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
کیهان کلهر برنده جایزه معتبر فعالیت انساندوستانه ایزاک اشترن شد

به گزارش سایت مسابقه بین‌المللی ایزاک اشترن شانگهای، بر اساس آنچه در نشست خبری 28 اوت 2018 در سمفونی هال شانگهای به اطلاع خبرنگاران رسید، امسال برندگان جایزه معتبر Isaac Stern Human Spirit Award کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده کمانچه و گروه کُر Farmers است.

مراسم اهدای جوایز مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن شانگهای (SISIVC)به همراه اهدای جایزه فعالیت هنری انسان دوستانه ایزاک اشترن Isaac Stern Human Spirit Award به کیهان کلهر، اول سپتامبر یعنی روز شنبه دهم شهریورماه 97 برگزار می‌شود که از شبکه‌های تلویزیونی کشور چین نیز به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

ازآنجایی‌که کیهان کلهر اکنون در پیش برنامه کنسرت‌های خود به سر می‌برد فرزند ایزاک اشترن یعنی مایکل اشترن به نیابت از کلهر روز شنبه جایزه را دریافت خواهد کرد. جایزه Human Spirit ایزاک اشترن که از سال 2016 بنیان‌گزاری شده، به‌منظور احترام به گروه‌ها یا افرادی است که سهم برجسته‌ای در کمک به بشریت و مسائل انسانی از طریق موسیقی داشته‌اند.

مسابقه بین‌المللی ویولن ایزاک اشترن شانگهای به نام این ویولونیست اوکراینی تبار اهل امریکا نام‌گذاری شده است و خانواده اشترن نیز در این مسابقه که در کشور چین، بندر شانگهای برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت. همچنین در کنار برگزاری مسابقه بین‌المللی ویولن، از سال 2016 هر دو سال یک‌بار جایزه‌ای برای دستاورد هنری موزیسین‌هایی که آثار و فعالیت آنها به‌منظور نزدیک کردن انسان‌ها در جهان از طریق موسیقی صورت گرفته و سهم برجسته‌ای در درک ما از انسانیت از طریق مدیوم موسیقی داشته‌اند تعلق می‌گیرد و امسال دومین جایزه دستاورد هنری انسان دوستانه به کیهان کلهر موزیسین برجسته ایرانی تعلق گرفت که آثار و اهداف موسیقایی او اغلب رویکرد بشردوستانه، فراتر از زادگاه و ملیت او را مدنظر داشته و به این منظور ساخته‌شده‌اند.

لازم به ذکر است که آزمون (مسابقه) بین‌المللی ایزاک اشترن در کنار آزمونهای بین‌المللی چایکوفسکی وکوئین الیزابت از معتبرترین آزمونهای موسیقی جهان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار