آغاز به‌کار سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه

ارومیه (پانا) - سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی با حضور شاعران داخلی و خارجی در سالن شرکت برق آذربایجان غربی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۸۵۰۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به‌کار سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ساعتی پیش از آغاز به‌کار سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی، خبر داد و گفت: ۲۴۶ نفر شاعر از ۱۷ استان کشور و سه کشور عراق، آذربایجان و ترکیه آثار خود را به زبان ترکی آذربایجانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند که تعداد آثار ارسال شده در مقایسه با دوره قبل رشد چشمگیری دارد.


وی ادامه داد: در مجموع ۳۸۴ اثر به این جشنواره رسیده است که از این تعداد ٢٠ اثر به ۹ نفر از شاعران ترک زبان خارجی مربوط می‌شود.


مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: اشعار ارائه شده به جشنواره بین المللی شعر رضوی در موضوعات احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج (ع) و حضرت فاطمه معصوم (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ (ع) می‌باشند.


حجت الاسلام خدایاری اظهار کرد: پنج اثر داخلی و سه اثر خارجی از بین آثار راه یافته به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی به عنوان برگزیدگان معرفی خواهند شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از انتشار دو عنوان کتاب پیرامون جشنواره شعر رضوی در آذربایجان غربی خبر داد و اشعار منتخب جشنواره شعر رضوی در قالب دو کتاب "گونش ضیافتی ۱ و ۲" منتشر شده است.


وی اضافه کرد: حضور شعرای اهل سنت، پخش مستقیم جشنواره از جشنواره سحر و بین المللی بودن آن از ویژگی‌های سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار