محمدابراهیم محمدی*

شهریور زمان مناسبی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست 

برفرض که استیضاح وزیر لازم و درست باشد و نماینده‌های مجلس فارغ از مسایل حزبی و جناحی  به این موضوع پرداخته باشند اما زمان فعلی انتخاب مناسبی برای این موضوع نیست.  

کد مطلب: ۸۵۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

دوستان عزیز مجلس می‌دانند مردم به اندازه کافی در مشکلات ناشی از نوسانات بازار و مسایل معیشتی که بی‌‌ارتباط با تعلل‌ها و تاخیرهای مصلحت اندیشانه مجلس نبود ‌آسیب دیده‌اند دیگر روا نیست در قصه مسایل آموزشی و تربیتی هم که در مظان شایبه‌های سیاسی است آزردگی‌ها تشدید شود.

برفرض درست بودن پرسش‌ها هیچ عقل سلیمی شهریور و مهر را مجالی برای زخمی کردن و مختل کردن بزرگ‌ترین دستگاه تعلیم و تربیت نمی‌داند.

دور نباشد که مردم و به‌خصوص جامعه شریف فرهنگیان تصور کنند این اقدام بی‌ارتباط با پاره‌ای مسایل حاشیه‌ای و زورآزمایی‌های سیاسی نیست.

اگر این استیضاح در راستای خدمت به مردم است بهتر است زمان آن به بعد این ایامی که سخت‌ترین و شکننده‌ترین ماموریت‌های وزارت در حال انجام است، منتقل شود.

من جای نمایندگان محترم باشم حتی برای رای آوردن مجدد! همه تلاشم را متمرکز در ترمیم تیم اقتصادی می‌کردم راستی اگر فرصت و انرژی برای کار هست بهتر نیست صرف رسیدگی به امور معاش و تسهیل مسایل اقتصادی و زیرساختی بشود؟

اوضاع اقتصادی به شکل فاجعه‌آمیزی روبه شکنندگی می‌گذارد روا نیست نمایندگان مردم به‌جای کاهش آلام مردم بر شمار دردها بیفزایند.

این اقدام چرخ حرکت دولت را که باید در تدارک پاسخ به مطالبات و اقناع افکار عمومی نسبت به اتفاقات اقتصادی اخیر باشد، کند و شکننده خواهد کرد.

نماینده‌های محترم نیک می‌دانند که معرفی و اعتماد به وزیر پیشنهادی جدید حداقل یک پروسه شش‌ماهه دارد و این یعنی وزارتی که در حساس‌ترین شرایط به وزیر نیاز دارد با سرپرست اداره شود و مشکلات سخت آن برای وزیر بعد و حکما استیضاح بعد به ارث گذاشته شود!

نمایندگان مجلس که عصاره خوبان جامعه و عقل منفصل مدیریتی کشور هستند بهتر می‌دانند مسایل و مشکلات آموزش و پرورش ریشه در خیلی از جاها دارد از این رو کمک به این نهاد لزوما استیضاح نیست بلکه برداشتن بسیاری از موانع که عمده آن اعتبارات و مسایل حمایتی‌ است امروز هرکسی که کمترین شناخت از آموزش و پرورش دارد می‌داند مهر قدر آموزش و پرورش و بی‌تکرار در سرنوشت تربیتی و آموزشی فرزندان کشور است.

عقلانیت حکم می‌کند مجلس پرونده استیضاح را برای تذکر و ارایه فرصت اصلاح و انجام مطالبات مجلس به کمسیون بازگرداند.

فعال فرهنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار