مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی:

ساخت بزرگترین سازه آبخیزداری شرق کشور در خوسف آغاز شد

خوسف(پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت : عملیات اجرایی بزرگترین سازه بند خاکی آبخیزداری شرق کشور با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در روستای بین آباد خوسف آغاز شد.

کد مطلب: ۸۵۰۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ساخت بزرگترین سازه آبخیزداری شرق کشور در خوسف آغاز شد

علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: اعتبار این سازه 12 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه خواهد شد.

علیرضا نصرآبادی جمعیت برخوردار از این سازه خاکی را 260 خانوار عنوان کرد و گفت: این طرح آبخیزداری پنج رشته قنات را تحت تاثیر قرار خواهد داد و ارتفاع سازه 13 متر، طول تاج آن 193 متر و ظرفیت این بند خاکی 450 هزار مترمربع در نظر گرفته شده است.


وی گفت: طرح های مشارکتی بالادست قنوات از خراسان جنوبی آغاز شد به این صورت که ابتدا طرح مربوط توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به رئیس مجلس و بعد به مقام معظم رهبری ارسال شد.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دستور دادند 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح های آبخیزداری در کشور اختصاص یابد که سهم خراسان جنوبی نیز 15 میلیارد و 700 میلیون تومان است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری به صورت مشارکتی انجام می شود گفت: با 20 جلسه که داشتیم 2 میلیارد تومان توسط مردم و پنج میلیارد و 500 میلیون تومان توسط فرمانداران و دهیاران تامین شده است.


وی اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده استانداری خراسان جنوبی نیز 20 میلیارد تومان را تقبل کرده است که معادل این رقم از طرف سازمان جنگل ها اضافه خواهد شد.


نصرآبادی گفت: با توجه به این موارد بیش از 60 میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری بالادست قنوات هزینه می ‌شود که پیمانکاران تعهد داده اند تا پایان آبان تمام این طرح ها که 27 مورد در 11 شهرستان است را به بهره برداری برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار