نامه نگاری یا رئیس قوه قضاییه برای احکام سنگین دانشجویان/مسئولان فقط می گویند ان‌شا‌لله

تهران (پانا) -  فاطمه سعیدی ضمن امیدواری در جهت حل مشکل دانشجویان بازداشتی می‌گوید احتمالاً شنبه با وزیر علوم ملاقاتی داشته باشیم تا گزارشی از تلاش‌ها و پیگیری‌های این وزارتخانه در خصوص دانشجویان بازداشتی را دریافت کنیم.

کد مطلب: ۸۵۰۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نامه نگاری یا رئیس قوه قضاییه برای احکام سنگین دانشجویان/مسئولان فقط می گویند ان‌شا‌لله

به گزارش رویداد 24، احکام قضایی دانشجویانی که گفته شد به خاطر حوادث دی‌ماه بازداشت بودند بالاخره صادر شد اما برخلاف امیدواری مسئولان وزارت علوم و نمایندگان مجلس، میزان احکام همه را شگفت‌زده کرد. دانشجویانی که بین 18 تا 25 سال سن داشتند با حبس‌های پنج سال، هفت سال و ده سال مواجه شدند. این در حالی بود که غلامی وزیر علوم گفته بود به نتیجه رایزنی‌ها با دستگاه قضا بسیار خوشبین است! فاطمه سعیدی، نماینده مجلس که احکام قضایی زندانیان سیاسی را پیش از این هم پیگیری کرده، درباره ادامه رایزنی‌ها با قوه قضاییه سخن می‌گوید. او به رویداد۲۴ می‌گوید: هنوز امیدواریم بتوانیم مشکل را حل کنیم. متن چند سوال کوتاه ما و پاسخ‌های سعیدی در ادامه می‌آید:

احکام دانشجویان بازداشتی صادر شد و برخی از این افراد با زندان‌های طولانی مدت مواجه شدند، چه برنامه‌ای برای کمک به این دانشجویان دارید؟
ما در ادامه پیگیری‌های خود، چند روز پیش از وزیر علوم، تقاضای وقت کردیم و احتمالاً شنبه با ایشان ملاقاتی داشته باشیم تا گزارشی از تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت علوم در خصوص دانشجویان بازداشتی را دریافت کنیم. از طرفی یک دیدار هم با آقای غضنفرآبادی، رییس دادگاه انقلاب اسلامی خواهیم داشت تا با ایشان هم در رابطه با مشکل دانشجویان و احکامی که برای آن‌ها صادر شده گفت‌وگویی داشته باشیم. من فکر می‌کنم برای پیگیری موثرتر این موضوع باید روی به مذاکرات حضوری بیاوریم.

از وضعیت کنونی این دانشجویان اطلاعی دارید؟
دانشجویان احکامشان صادر شده اما الان با قید وثیقه آزاد هستند و کمیته‌ای که در مجلس در این خصوص شکل گرفته مرتباً در حال پیگیری موضوع است. بطور منظم با خود دانشجویان و نمایندگان آن‌ها جلسه داریم و هفته گذشته هم با نماینده دانشجویان در مجلس جلسه‌ای را برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در کنار مکاتبات خود، جلسات و ملاقات‌هایی را در جهت تسریع امور انجام دهیم.

آیا برای حل این مشکل با رییس قوه قضاییه هم ارتباطی را برقرار کردید؟

در مورد برخی بازداشتی‌ها نامه‌ای را تنظیم و برای رییس قوه قضاییه ارسال کردیم.

امیدوار هستید که در نهایت این تلاش‌ها با نتیجه مثبتی همراه شود؟

حتماً امیدوار هستیم که پیگیری‌ها با نتیجه توام شود و اگر امید نداشتیم چند ماه برای حل این مسئله دوندگی نمی‌کردیم.

در این خصوص از مسئولان قول مثبتی را هم گرفته‌اید؟

ما هر موقع با مسئولان مربوطه در جلسه صحبت می‌کنیم به ما می‌گویند که ان‌شاءالله موضوع حل می‌شود. امیدوارم این جلسات تا حل نهایی مشکلی که برای دانشجویان اتفاق افتاده، تداوم داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار