امام جمعه زاهدان: اگر قرار است وزیری استیضاح شود زمانی باشد که کارهای سنگین جامعه فلج نشود

بازگشایی مدارس یک نهضت عظیم فرهنگی است، آیا این امر مهم بدون وزیر و با یک سرپرست موقت به درستی انجام خواهد شد؟

زاهدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بازگشایی مدارس را یک «نهضت عظیم فرهنگی» توصیف کرد و خطاب به نمایندگان مجلس که این هفته استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار دارند، اگر قرار است وزیری استیضاح شود باید در زمانی باشد که بخشی از کارهای سنگین جامعه فلج نشود.

کد مطلب: ۸۵۰۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان:  اگر قرار است وزیری استیضاح شود زمانی باشد که  کارهای سنگین جامعه فلج نشود

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه شهر زاهدان اظهار کرد: عزیزان مجلس که در تصویب قوانین مناسب، نظارت و اجرا نقش‌آفرین هستند نباید به خرده‌ریزهای جامعه و حواشی بپردازند.

وی افزود: شرایط جامعه امروز ما نیازمند برنامه‌ریزی ویژه در حوزه اقتصادی است و در وضع فعلی استیضاح بعضی از وزیران که در جریان اقتصادی نقش‌آفرین هستند، جایگاه دارد و نه برخی از وزرا به مثل وزیر آموزش و پرورش آن هم در این برهه از زمان، بالفرض که استیضاح هم شود، چه می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ما در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، بازگشایی مدارس یک نهضت عظیم فرهنگی است، آیا این امر مهم بدون وزیر و با یک سرپرست موقت به درستی انجام خواهد شد؟

وی با اشاره به اینکه، نمایندگان مجلس باید زمان‌ها را درک کنند و خوب بشناسند و فرصت ها را در اختیار داشته باشند بیان کرد: اگر بناست استیضاح وزیری انجام شود باید در زمانی باشد که بخشی اعضا کارهای سنگین جامعه فلج نشود.

آیت‌الله سلیمانی تاکید کرد: آنچه شایسته نمایندگان مجلس است پرداختن به وزرایی است که در شرایط کلان اقتصادی دخیل هستند که باید هم انجام شود اما این ها باید از یکدیگر تفکیک شود.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: در خصوص شرایط اقتصادی کشور نیز دو نگاه وجود دارد، یک نگاه این است که مشکلات موجود ناشی از تحریم‌هاست و منشأ خارجی دارد و نگاه دیگر این است که این مشکلات ناشی از عملکرد مدیران اقتصادی است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری اظهار داشت: اگر نقدینگی که امروز یک تهدید است به سمت تولید، صنعت، کشاورزی و... هدایت شود به یک فرصت مهم تبدیل خواهد شد و اگر این اتفاق صورت نگیرد این حجم از نقدینگی به هرجایی سرازیر شود آن را نابود خواهد کرد و مسئولیت هدایت آن با دولت بوده است.

وی دو راهکار اصلاح اقتصاد کشور را توجه به اقتصاد مقاومتی و به کارگیری مدیران کارآمد اقتصادی دانست و گفت: مردم، ذخایر و منابع نفت و گاز و حتی وضع اقلیمی این کشور یک سرمایه بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین وظیفه قوه ی قضاییه در برخورد جدی با مفاسد اقتصادی در شرایط فعلی را بسیار مهم دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار