در گفت‌وگو با پانا

علیرضا استکی، مربی سابق تیم ملی بوکس ایران: نتایج بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک جوانان همه را نگران آینده کرده است

تهران (پانا) – علیرضا استکی، مربی سابق تیم ملی بوکس ایران، ناکامی‌های اخیر بوکسورهای ایران در بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک را برای آینده این رشته ورزشی نگران‌کننده دانست.

کد مطلب: ۸۵۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا استکی، مربی سابق تیم ملی بوکس ایران: نتایج بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک جوانان همه را نگران آینده کرده است

علیرضا استکی در گفت‌وگو با پانا درباره نتایج تیم ملی بوکس در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: امسال طبق تصمیم کمیته برگزاری بازی‌ها اوزان سنگین‌وزن از حضور در بازی‌های آسیایی حذف شدند و به جای آنها اوزان سبک‌وزن به میدان آمدند. به نظرم این تصمیم در واقع به نوعی ارتقای بوکس در قاره آسیا بود چرا که باعث می‌شود کشورها روی سبک وزن‌ها هم برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: ما همیشه در اوزان سنگین‌وزن بوکس مدال‌آوری می‌کردیم و امسال هم انتظار کسب مدال در این اوزان داشتیم اما همان‌طور که گفتم با روی کار آمدن سبک وزن‌ها شرایط تغییر کرد. البته با توجه به اینکه بوکسورهای ما کم‌تجربه بودند و سبک وزن‌ها کمتر به میادین بین‌المللی اعزام شده‌اند این پیش‌بینی می‌شد که آنها نتوانند به مدال برسند.

مربی سابق تیم ملی ایران افزود: اما به نظرم موضوعی که برای همه نگران‌کننده است نمایش ضعیف ملی‌پوشان در جاکارتا بود. در واقع آنها مقابل حریفان خود حرفی برای گفتن نداشتند و این موضوع باعث نگرانی اهالی بوکس شد، در واقع اگر آنها نمایش خوبی داشتند اما نتیجه نمی‌گرفتند بازهم امیدوار بودیم که این بوکسورها در آینده و با حضور در میادین بین‌المللی و کسب تجربه بهتر خواهند داشت اما متاسفانه ضعف تاکتیکی و فنی داشتند. به عنوان مثال شاهین موسوی در کل مسابقه با یک روش کار می‌کرد و نمی‌توانست یک ضربه خوب بزند و همین موضوع ضعف بوکسورهای ما را نشان می‌داد.

استکی با بیان اینکه باید برای اوزان سبک‌وزن فکری کنیم، گفت: بوکسورهای ما در جاکارتا مقابل حریفانی از تایلند، ازبکستان و کره شمالی شکست خوردند و از نظر فنی نشان دادند خیلی ضعف دارند و باید فکری به حال آنها کرد، ما نباید دل‌خوش به پیروزی مقابل سوریه باشیم. باید بعد از جاکارتا دور هم جمع شویم و در مورد علت‌های باخت صحبت کنیم، البته صحیح‌تر این بود که قبل از اینکه این نتیجه رقم می‌خورد به فکر بودیم.

مربی سابق تیم ملی ایران همچنین به وضعیت رده‌های پایه در بوکس اشاره کرد و گفت: به نظرم ما در این وزن هم اوضاع خوبی نداریم، شش بوکسور ما در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان نتیجه را واگذار کردند و به راحتی سهمیه المپیک جوانان در آرژانتین از دست رفت. این نتیجه به خوبی نشان می‌دهد ما در رده پایه هم مشکلات و ضعف‌های زیادی داریم و باید آن را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار