در گفت‌وگو با پانا

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی: به منظور کنترل تورم بسته‌های کالایی در اختیار کارگران قرار گیرد

تهران (پانا) - نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران می‌گوید حل مشکل جامعه کارگری بدون توجه به مسائلی که کارفرمایان با آن درگیر هستند ممکن نخواهد بود. پرداخت حقوق اندک کارگران نیز در برخی از کارگاه‌ها یا کارخانه‌ها با ماه‌ها تاخیر مواجه است و طبیعی است که ترمیم حقوق کارگران یا افزایش قدرت خرید انها بدون کمک دولت امکان‌پذیر نخواهد بود.

کد مطلب: ۸۴۹۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی: به منظور کنترل تورم بسته‌های کالایی در اختیار کارگران قرار گیرد

محمد عطاردیان در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که به منظور کنترل تورم بسته‌های کالایی در اختیار کارگران قرار گیرد. این بسته‌ها باید شامل کالاهای اساسی باشد که در سبد مصرفی خانوارها وجود دارد.

عطاردیان اظهار کرد: بدون الزام قانونی اکنون کارگاره‌هایی وجود دارند که کارفرمایان در قالب کمک‌های غیرنقدی به افزایش قدرت خرید آنها کمک می‌‌کنند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران تصریح کرد: ترمیم حقوق کارگران باید در زمانی انجام شود که کارگاه‌ها و کارخانجات یا سایر واحدهای تولیدی در پرداخت دستمزد کنونی با مشکل مواجه نباشد. متاسفانه کاهش ظرفیت تولید در واحدهایی که با دشواری‌هایی در تامین مواد اولیه مواجه هستند موجب شده است تا پرداخت‌ها با مشکل مواجه باشد.

عطاردیان عنوان کرد: درمذاکرات مزد مقرر شده است تا بسته‌های کالایی در اختیار کارگران قرار گیرد و طبیعی است با وضعی که به وجود آمده است کارگران به حمایت نیازمند هستند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در پاسخ به این پرسش که زیرساخت‌های ارایه سبد کالایی فراهم است، عنوان کرد:‌ دولت باید زیرساخت‌ها را با هماهنگی که با فروشگاه‌ها انجام می‌دهد، فراهم کند.

عطاردیان با اعلام اینکه آمار دقیقی از پرداخت‌های معوق کارگاره‌ها در زمینه حقوق کارگران وجود ندارد، تصریح کرد:‌ اگرچه پرداخت‌هایی به صورت علی‌الحساب به کارگران انجام شده است، کارگاه‌هایی هستند که بیش از چند ماه حقوق معوق دارند. البته مشکل پرداخت حقوق بیشتر در کارگاه‌های دولتی است و بخش اندکی از کارگاه‌های بخش خصوصی هستند که بامشکل پرداخت حقوق مواجه هستند.

تعامل بیشتر کارگر و کارفرما در بخش خصوصی

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران خاطرنشان کرد: در کارگاه‌های بخش خصوصی میان کارگر و کارفرما تفاهم بیشتری وجود دارد و کارگر هم همه تلاش خود را می‌کند که کارگاه تعطیل نشود چون می‌داند در غیر این صورت خودش بیکار خواهد شد اما در بخش دولتی این رابطه میان کارگر و کارفرما وجود ندارد.

عطاردیان اظهار کرد:‌ کاهش ارزش پول ملی بیش از این برای اقتصاد ایران قابل تحمل نخواهد بود و باید بهبود وضع اقتصاد در سطح کلان پیگیری شود تا بتواند به بهبود وضع کارگران نیز منجر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار