نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل:

ترویج برخی از آداب و رسوم غلط در ماه محرم ‌کمرشکن است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: ترویج برخی از آداب و رسوم غلط در ماه محرم در جامعه کمرشکن است.

کد مطلب: ۸۴۹۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ترویج برخی از آداب و رسوم غلط در ماه محرم ‌کمرشکن است

آیت‌الله سیدحسن عاملی در نشست هیئت امنای مساجد در اردبیل اظهار داشت: درخواست ارقام نجومی برخی مداحان شایسته حسینیت نیست و برای علما و مداحان شرط گذاشتن شایسته و مطلوب به نظر نمی‌رسد و پرهیز از اختلاف هیئت امنا نیز اولویت اساسی و ضروری است .

وی بیان کرد: ترویج برخی از آداب و رسوم غلط در ماه محرم در جامعه کمرشکن است که باید در این زمینه حرکت‌های خوبی انجام شود تا بتوانیم در ارتباط با ترویج فرهنگ صحیح آداب و رسوم در ماه محرم برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم و در اه‌اندازی یک جریان ناب تربیتی اقدامات ویژه‌ای انجام دهیم .

نماینده ولی فقیه در استان گفت: هیئت امنای مساجد باید کارکردهای خود را تغییر دهند و در این زمینه حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت در محلات مختلف و ایجاد زمینه تشویق و ترغیب دانش‌آموزان امری لازم و ضروری است که انتظار ما از هیئت امنای مساجد پرداخت ویژه به این موضوع است .

عاملی بیان کرد: انتظار می‌رود هیئت امنای مساجد در مجالس عزاداری به علما فرصت سخنرانی کوتاهی را بدهند تا به فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) پرداخته شود و بتوانیم در این زمینه با ترغیب جوانان به سمت مساجد رشادتها و اصل قیام امام حسین(ع) و یارانش را در جامعه به همگان ارائه دهیم .

وی تصریح کرد: حفظ عزاداری سنتی در ایام محرم باید مورد توجه واقع شود و در این زمینه از هر گونه خرافات و بدعت‌گویی باید به شکل جدی خودداری شود که این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است تا جوانان مملکتمان را از دست ندهیم که تدوین برنامه‌های اساسی در این زمینه امری لازم و ضروری است .

نماینده ولی فقیه در استان گفت: توجه به مولفه عاطفه و احترام به احساسات در بین اعضای خانواده یک امر لازم و ضروری است و در این زمینه ترویج زندگی اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) به عنوان ارزشی و معنوی‌ترین الگو در بین جوانان حائز اهمیت است که باید همگان به این مسئله اهتمام بورزند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار