در گفت‌وگو با پانا

رئیس سازمان نظام پرستاری: پرستاران انتظار دارند تعرفه‌های خدمات پرستاری در بودجه سال ۹۸ دیده شود

اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیازمند بودجه‌ هزار میلیارد تومانی است

تهران (پانا) - اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیازمند بودجه‌ هزار میلیارد تومانی است و پرستاران این انتظار را دارند که در بودجه 98 ردیفی برای تامین اعتبار تعرفه‌های خدمات پرستاری دیده شود.

کد مطلب: ۸۴۹۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نظام پرستاری:  پرستاران انتظار دارند تعرفه‌های خدمات پرستاری در بودجه سال ۹۸ دیده شود

اصغر دالوندی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت باید سیستمی بر مبنای عدالت پرداختی میان پزشکان و پرستاران ایجاد شود، گفت: پیش از اجرای طرح تحول ۶۴ درصد درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها به پزشکان اختصاص پیدا می‌کرد. همچنین سهم پرستاران و غیر پرستاران ۲۵ درصد می‌شد که این رویه موجب ایجاد شکاف در این بخش‌ها شده است.

وی ادامه داد: پرستاران ‌۱۸۰ خدمت در بیمارستان‌ها انجام می‌دهند که تعرفه آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. ادامه این وضع موجب نارضایتی پرستاران است چرا که پرستاران در صف اول درمان قرار دارند.

دالوندی درباره اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری گفت: جامعه پرستاری همچنان منتظر اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است. جامعه پرستاری انتظار دارد تعرفه‌های پرستاری در بودجه سال ۹۸ دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری، انتظار است که بودجه‌ای معادل هزار میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار