آموزش در مهد کودک با ربات معلم! +تصاویر

تهران (پانا) - در یک طرح آزمایشی، برای آموزش کودکان چینی در مهد کودک، از یک ربات استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۹۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در مهد کودک با ربات معلم! +تصاویر

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، کودکان چینی در مهد کودک، برای حل معماهای دشوار، از یک ربات دستیار معلم کمک می‌گیرند.

این مربی، یک ربات خودکار مدور با ارتفاع 60 سانتی‌متر است که در قسمت صورت آن، یک صفحه وجود دارد. این ربات موسوم به "کیکو"(Keeko)، در چندین مهد کودک مورد استفاده قرار گرفته تا برای کودکان داستان بگوید و آنها را به حل مشکلات استدلالی دعوت کند.

کیکو، بدنه مدور و سفیدرنگ دارد، بدون دست است و روی چرخ‌های کوچکی حرکت می‌کند. دوربین‌های داخلی، حسگرهای هدایتی و دوربین جلوی کیکو، امکان ضبط فیلم را به کاربران می‌دهند.

در چین، از ربات‌ها برای رساندن مواد غذایی و کمک به سالمندان استفاده می‌شود و اکنون پژوهشگران امیدوارند با ابداع کیکو، تعداد مربیان افزایش یابد.

در این طرح آزمایشی، کودکان باید با گذاشتن پوشش‌های زیرپایی که مسیر را نشان می‌دهند، به یک شاهزاده در یافتن راهش از میان بیابان کمک کنند و کیکو، راه ایجاد شده را دنبال می‌کند. هر زمان که پاسخ کودکان درست باشد، کیکو خوشحالی خود را با روشن شدن چشمان قلب مانندش نشان می‌دهد.

"کندی ژیونگ"(Candy Xiong)، معلم کودکان گفت: امروز تحصیلات، تنها با روش آموزش معلم و یادگیری دانش‌آموز امکان پذیر نیست. هنگامی که کودکان، کیکو را می‌بینند، او را شگفت انگیز می‌دانند و دوستش دارند؛ در نتیجه به سوی کیکو جذب می‌شوند.

در حال حاضر کیکو به بیش از 600 مهد کودک چین وارد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار