مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

عضویت در کتابخانه‌های اردبیل ۲۳ درصد رشد داشته است

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از افزایش ۲۳ درصدی عضویت در کتابخانه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: با رشد ۱۴ درصدی ورود کتاب به کتابخانه‌های استان و ۸ درصد رشد در بخش زیربناها مواجه هستیم.

کد مطلب: ۸۴۹۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
عضویت در کتابخانه‌های اردبیل ۲۳ درصد رشد داشته است

رباب عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح استان با همکاری کتابداران، کارشناسان و انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مبنا قرار دادن هفت عنوان کتاب از جمله مهمان خراسان، کاش تو را میدیدم، ماه هشتم و سپیدی یک رویا، موفق به برگزاری جشنواره شدیم که این کتاب‌ها با محوریت زندگی امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه (س) در اختیار مخاطبان و شرکت کنندگان این دوره از جشنواره قرار گرفت.

وی به برگزاری این جشنواره به صورت آنلاین، مکتوب و بخش نقاشی اشاره کرد و گفت: دو نوجوان، ۶ خردسال، سه بزرگسال و چهار خانواده دو تا پنج نفری منتخبان این دوره جشنواره هستند که امروزبا اهدای لوح تقدیر و تندیس از آنان تجلیل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به استقبال بسیار خوب شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره بیان کرد: ما برنامه اختتامیه جشنواره رضوی را اختتامیه قرار نمی‌دهیم بلکه چنین می‌اندیشیم که برنامه امروز سرآغازی برای اجرای برنامه‌های آتی و جشنواره‌های متنوع در این زمینه خواهد بود و ملت ما به ویژه همشهریان اردبیلی با ارادت قلبی خاصی که به حضرت امام رضا علیه‌السلام دارند در راستای معرفی و شناساندن آن حضرت و سیره و سلوک ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.

وی برگزاری جشنواره رضوی را فتح بابی برای سایر جشنواره‌ها با محوریت ائمه اطهار (ع) اعلام کرد و گفت: امیدواریم جشنواره امام رضا بابی باشد تا مسئولان ما در آینده با محوریت سایر ائمه اطهار نیز این چنین مسابقه‌ها و برنامه‌هایی را برگزار کرده و در راستای شناساندن آن در جامعه گام‌های عملی را بردارند.

عزیزخانی با تبریک ایام ذیحجه و فرارسیدن عید غدیر خم تصریح کرد: زندگی ائمه اطهار سرشار از پند و اندرزهایی برای ماست و واقعه غدیر نیز به خوبی نشان داد که امامت ولایت و توسل جستن به این ریسمان محکم می‌تواند ما را از گمراهی و ضلالت نجات دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین با گرامیداشت هفته دولت گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بالغ بر ۴ میلیارد تومان اعتبار در راستای کتابخانه‌سازی، تکمیل، تجهیز و خرید کتاب به استان اردبیل اختصاص یافته که نشان از اهتمام دولت برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار