مدیرکل آموزش و پرورش همدان: اهتمام به نهج البلاغه از نیازهای اصلی جامعه اسلامی است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اهتمام به نهج البلاغه از نیازهای اصلی جامعه اسلامی است.

کد مطلب: ۸۴۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش همدان: اهتمام به نهج البلاغه از نیازهای اصلی جامعه اسلامی است

محمد پورداود در مراسم جشن غدیر که با حضور کارکنان آموزش و پرورش استان و خانواده های آنها برگزار شد، با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: سیره امام علی(ع) نسخه ای جامع و کارآمد برای نسل های امروز است.

پورداود با بیان این که مولای متقیان در زمینه های گوناگون الگوی انسان ها و جوامع بشری است، افزود: هرچه جوامع بشری به پیش می روند، نیاز و رجوع به سیره امام علی(ع) و الگو گرفتن از ایشان بیشتر احساس می شود.

وی تصریح کرد: امروز پاسخ های شفاف، واضح، اقناع کننده و درمان کننده مشکلات اجتماعی و در عین حال مطابق با فطرت سلیم انسانی در سیره و میراث به جای مانده از حضرت علی (ع) موج می زند.

وی گفت: باید کوشید این پاسخ ها را از این معدن بزرگ استخراج نمود؛ چراکه اگر این استخراج انجام نشود، نمی توان از معدن گران بهای آن حضرت استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که میراث به جای مانده از امام علی(ع) تنها برای جامعه اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: جوامع بشری می توانند از پیام ها و الگوهای این شخصیت استثنایی برای ایجاد صورت بندی های سالم در جامعه خود بهره ببرند.

پورداود با اشاره به اهمیت تطبیق زندگی اجتماعی امروز با سیره حضرت علی(ع)، اظهار کرد: امیرمومنان به همه اقتضائات لازم و ضرورت های سلامت بخش یک جامعه در تمام شئون و اطراف آن عمل می کرده است.

وی افزود: ضرورت دارد این حقیقت اساسی را در میان نسل های امروز به صورت یک جریان رفتاری پیاده و محقق کنیم.

سکان‌دار دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری از سخنان خود تفرقه را بلای خانمان سوز برای جامعه دانست و با اشاره به اهمیت و ضروت وحدت میان مسلمین، تصریح کرد: وحدت اسلامی یکی از نیازهای جامعه امروز ماست که باید آن را مدام با مراجعه به سیره امام علی(ع) تعمیق نمود.

پورداود در همین زمینه گفت: کلیدواژه جماعت مسلمین باید همیشه مورد نظر مسلمانان جهان باشد و براساس این گفتمان باید ادبیات، ایده ها و تئوری های لازم اجتماعی به انسجام جامعه اسلامی منجر شود.

وی با بیان این که در شرایط کنونی توطئه های زیادی علیه وحدت اسلامی در منطقه و جهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: فقدان تئوری چگونه زیستن اتباع مذاهب در یک جامعه بزرگ اسلامی نوعی خلأ را ایجاد کرده که نتیجه آن بروز و ظهور گروه‌های افراطی و تروریستی مثل داعش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اهتمام به نهج البلاغه را از نیازهای اصلی جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در سایه عمل به نکات اساسی و کلمات و حکمت های ارزشمند امام علی(ع) است که می توان به آینده روشن و پیشرفت و تعالی جامعه امیدوار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار