مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

اختصاص 7 میلیارد تومان در قالب تجهیزات ورزشی، هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌ها

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اختصاص 7 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ورزشی، هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌ها در سطح استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۹۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 7 میلیارد تومان در قالب تجهیزات ورزشی، هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌ها

احمد ناصری در مراسم اعزام تجهیزات ورزشی و بهداشتی به مدارس استان اردبیل در آستانه سالتحصیلی اظهار کرد: ما تا آغاز سالتحصیلی به ارزش 7 میلیارد تومان تجهیزات ورزشی، هنرستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را خریداری کرده و راهی مدارس می‌کنیم تا زمینه تجهیز و آماده‌سازی مدارس برای شروع سالتحصیلی شایسته و بانشاط فراهم آید .

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین یکی از ساحت ‌های تاثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت ساحت تربیت بدنی و زیستی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: رسالت آموزش و پرورش این است تا با راهکارها و تامین امکانات و تجهیزات در مسیری بکوشد تا با استفاده از فضای ورزشی استعدادهای نسل آینده بهتر شکوفا شود .

مدیر کل آموزش و پرورش استان با قدردانی از تلاش معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر برای توسعه فضاهای ورزشی در مدارس و ارسال تجهیزات مناسب ورزشی و بهداشتی گفت: ما جزو اولین استان‌ها هستیم که کاروان تجهیزات ورزشی و بهداشتی ویژه مدارس را به 19 ناحیه و منطقه ارسال می‌کنیم تا در فرصت باقیمانده برای شروع سالتحصیلی مدیران مدارس بتوانند نسبت به بهره‌گیری از این شرایط اقدام کنند .

ناصری ادامه داد: 23 سالن ورزشی در مدارس هم اکنون فعال است و ما تلاش می‌کنیم تا آغاز مهرماه سه پروژه نیمه تمام دیگر را در این حوزه تکمیل و تا پایان امسال نیز 8 پروژه دیگر به آن اضافه شود .

وی رقم هزینه شده برای خرید تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس استان را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امروز این تجهیزات بین نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان توزیع می شود تا در کنار بها دادن به آموزش‌های تخصصی معلمان و مربیان تربیت بدنی بتوانیم در سالتحصیلی جدید در این حوزه یک تحول و تحرک جدی را شاهد باشیم .

مدیر کل آموزش و پرورش استان به برگزاری مسابقات علمی - تخصصی معلمان و مربیان تربیت بدنی کشور به میزبانی استان اردبیل در گروه مردان اشاره کرد و گفت: 250 نفر از معلمان و مربیان تربیت بدنی از سراسر کشور از سوم شهریور تا امروز با هم رقابت می‌کنند که امروز عصر آئین اختتامیه و معرفی منتخبین در این حوزه برگزار خواهد شد .

ناصری بیان کرد: برای تقویت روحیه نشاط و سرزندگی دانش‌آموزان و ارتقای مهارت معلمان چند سال است که المپیاد درون‌مدرسه‌ای در سطح کشور و استان اردبیل برگزار می‌شود به طوری که بیش از 67 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در سالتحصیلی جاری در این المپیاد شرکت کرده‌اند .

دبیر شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ما همچنان بر این باوریم که با تامین منابع مالی می‌توانیم تجهیزات موردنیاز را برای مدارس در حوزه ورزش و بهداشت خریداری و تامین کنیم که البته از محل ارزش افزوده و عوارض فروش سیگار سهمی نصیب آموزش و پرورش شده که در سال‌های گذشته چنین تخصیصی را شاهد نبودیم که به برکت دولت تدبیر و امید این منابع به صورت مستمر به حوزه ورزش در آموزش و پرورش تخصیص می‌یابد .

ناصری خاطرنشان کرد: در سالتحصیلی جاری در مسابقات دانش‌آموزی کشوری دانش‌آموزان این استان 81 مقام ارزشمند را به دست آوردند و معلمان این استان در الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی نیز جزو استان‌های برتر کشور معرفی شدند .

وی گفت: در کنار اعزام کاروان تجهیزات بهداشتی و ورزشی به مدارس ما طی دو هفته آینده به ارزش 6 میلیارد تومان تجهیزات هنرستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را خریداری و در اختیار آموزشگاه‌ها و مدارس قرار می‌دهیم تا کمبود و کسری در این حوزه برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار