در گفت‌وگو با پانا

فراهانی، عضو شورای شهر تهران: حذف یکباره فروش تراکم فشار مالی شدیدی بر شهرداری تهران وارد کرد

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران می‌گوید حذف یکباره فروش تراکم مازاد در دوره شهرداری محمد علی نجفی، فشار مالی شدیدی بر شهرداری تهران وارد کرد به‌طوری که اکنون سهم تراکم مازاد در درآمدهای شهرداری سه هزار میلیارد تومان است که کاهش جدی پیدا کرده است.

کد مطلب: ۸۴۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فراهانی، عضو شورای شهر تهران: حذف یکباره فروش تراکم فشار مالی شدیدی بر شهرداری تهران وارد کرد

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا درباره موضوع فروش هولوگرام و تراکم در دوره جدید مدیریت شهری نسبت به گذشته گفت: آقای نجفی شهردار پیشین در آن مقطع به‌درستی جلوی این موضوع را گرفت. فسادی که از این طریق از سوی شرکت‌های کارگزاری اتفاق افتاده بود، جز با روش نجفی قابل مبارزه نبود اما باید روش‌های نادرست و رویه‌های اشتباه را با نظارت حذف کرد و حواس ما باید به چرخه انحراف باشد. ما نباید به دلیل آنکه قصد داریم با فساد مبارزه کنیم، مدیریت شهری را از ثمرات مثبت شرکت‌های کارگزاری محروم کنیم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: در دوره نجفی به دلیل حذف تراکم مازاد، فشار مالی شدیدی بر شهرداری وارد شد و حذف تراکم مازاد، شهرداری را با مشکل جدی در حوزه کسب درآمد روبرو کرد. ما هم معتقدیم که نباید برای اداره شهر، شهرفروشی کرد اما نباید یکدفعه این روند را متوقف کرد چرا که دچار بحران می‌شویم بلکه باید با شیبی به سمت صفر شدن این نوع درآمدها برویم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اکنون سهم تراکم مازاد در درآمدهای شهرداری سه هزار میلیارد تومان است که کاهش جدی پیدا کرده است و تا اطلاع ثانوی چاره‌ای نداریم جز اینکه به روند گذشته البته نه به شدت گذشته بلکه هدایت شده و نزولی، بتوانیم همچنان درآمدهای شهرسازی را داشته باشیم و باید با برنامه‌ریزی طی هشت سال به سمت صفر شدن این درآمدها برویم. در غیر اینصورت فشار زیادی به نظام مالی شهرداری وارد می‌شود.

فراهانی درباره تداوم انتقاد اعضای شورای شهر تهران به مدیریت قبلی شهرداری تهران گفت: نیازمند این بودیم که گزارشی از فعالیت‌های گذشته به مردم ارائه کنیم. ما حافظان منافع مردم هستیم و نمی‌توانیم در برابر اموال مردم بی‌تفاوت باشیم. باید منافع شهر به مردم بازگردد و به خودمان هم این هشدار را بدهیم که اگر پا در جای گذشتگان بگذاریم، همین مشکلات‌ برای ما نیز تکرار می‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین باید گزارشی از گذشته تهیه می‌شد و در خصوص بازگشت سرمایه‌های از دست رفته تلاش می‌کردیم. به طور مثال در بخش فرهنگی ما متوجه شدیم که بیشتر بودجه فرهنگی صرف توزیع پول به مراکزی می‌شود که پاسخگو نیستند، بنابراین ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی به ۱۱۰۰ میلیارد کاهش پیدا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار