ششمین دوره مسابقه‌های دادرس (دانش آموزان آماده در مخاطرات) برگزار شد

رشت (پانا) - در ششمین دوره مسابقه های دادرس (دانش آموزان آماده در مخاطرات) تیم دختران جمعیت این استان حائز رتبه شد.

کد مطلب: ۸۴۹۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ششمین دوره مسابقه‌های دادرس (دانش آموزان آماده در مخاطرات) برگزار شد

ششمین دوره مسابقه های دادرس (دانش آموزان آماده در مخاطرات) در شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

در این دوره که با حضور مسئولین کشوری ، استانی ، دبیران و مدیران پانزده استان کشور آغاز شد ، شاهد تلاش های نوجوانان برای کسب رتبه برتر در سطح کشور بودیم. در این دوره به نوجوانان آموزش هایی داده می شود که بتوانند برای جلو کیری یا کاهش خطرات طبیعی ، غیر طبیعی، خطرات جانی و مالی اقدامات مناسب و لازم را به عمل آورند. مسابقه دانش آموزان آماده در مخاطرات از برنامه های آموزشی، تربیتی و امدادی سازمان جوانان هلال احمر است که به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان و افزایش روحیه کار جمعی برگزار می شود.

مهدی ولی پور گفت: در این مسابقه ها، تیم دادرس دختران جمعیت هلال احمر گیلان در رقابت های کشوری ( المپیاد آماده ) در بخش های جانبی حمل آب مقام اول، در رشته پناهگیری و خروج مقام دوم، در آزمون کتبی مقام سوم و در پازل بافی نیز عنوان سومی را کسب کردند.

دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه ها، علاوه بر حضور در آزمون های عملی ارزیابی کنترل علایم حیاتی قلبی و ریوی ، خون ریزی پانسمان و بانداژ ، شکستگی و آتل بندی ، اسکان اضطراری ، پناه گیری و خروج امن ، اطفاء حریق و حمل مصدوم در آزمون کتبی این مسابقه ها شرکت کردند.

324 مدرسه با بیش از 9 هزار دانش آموز عضو متوسطه اول استان گیلان عضو تیم های دادرس هستند که مربیان آموزش دیده با حضور در مدارس تیم های دانش آموزان آماده در حوادث را تشکیل و آموزش های لازم را به آنها می دهند تا با انتقال مباحث امدادی در هر خانوده یک امدادگر داشته باشیم.

استان گیلان در ششمین دوره مسابقه های دادرس ، موفق به کسب مدال برنز در آزمون کتبی و مدال نقره در ارزیابی علائم حیاتی مسدوم ، در سطح کشوری شدند.

آقای صابون چی ، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در گفت گو با خبرنگار پانا بیان کرد: اگر نوجوانانی بتوانند رتبه برتر را بگیرند این شانس را دارند که در حوادث واقعی در عملیات در کنار عوامل هلال احمر حضور داشته و شاهد زحمات و فعالیت های این عزیزان بوده و معلومات خود را افزایش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار