مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل :

۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی استان اردبیل مقاوم‌سازی شد

اردبیل (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: از مهمترین برنامه‌های بنیاد مسکن مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی بوده که با تلاش‌های انجام شده ۵۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل که شامل ۵۳ هزار واحد مسکونی بوده مقاوم‌سازی شده است.

کد مطلب: ۸۴۹۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی استان اردبیل مقاوم‌سازی شد

فرهاد سبحانی در نشست با مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: از مهمترین برنامه‌های بنیاد مسکن مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی بوده که با تلاش‌های انجام شده 52 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل که شامل 53 هزار واحد مسکونی بوده مقاوم‌سازی شده است .

وی با اشاره به وجود بیش از 120 هزار خانوار در 17 هزار روستای استان اردبیل تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد توسعه و گسترش میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در استان باشیم انتظار می‌رود بانک‌های عامل همکاری مطلوبی در ارائه تسهیلات داشته و مردم نیز نسبت به این امر بیش از گذشته ترغیب شوند .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در مورد واحدهای مقاوم‌سازی شده و آماده افتتاح در هفته دولت امسال بیان کرد: 350 واحد مسکونی در روستاهای استان با دریافت بیش از 70 میلیارد ریال مقاوم‌سازی شده که به صورت نمادین تا پایان هفته دولت در روستاها به بهره‌برداری می‌رسند .

سبحانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی واحدهای مسکونی سانحه‌دیده در حوادث غیرمترقبه گفت: برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل مشگین‌شهر در سال 93 و شهرستان‌های کوثر و خلخال در سال گذشته و نیز زلزله سال 95 شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار تسهیلات ارائه شده است .

وی افزود: در کنار ارائه تسهیلات به این واحدها در سطح استان، در راستای بازسازی واحدهای مسکونی در استان‌های سانحه دیده نیز در بیش از 100 روستا و شهرهای آسیب‌دیده شهرهای بم و براوات استان کرمان نیز در سال 82 به تعداد سه هزار و 811 واحد مسکونی اقدام به آواربرداری و احداث واحدهای مقاوم و مناسب کردیم .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: علاوه بر این در 19 روستای شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی نیز که بر اثر زلزله خسارت دیده بودند بیش از یک هزار و 520 واحد مسکونی بازسازی شده و نیز تعهد بازسازی بیش از دو هزار و 400 مسکونی در 77 روستای شهرستان سرپل ذهاب از توابع استان کرمانشاه را نیز داریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار