نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: عزاداری های ماه محرم باید با آگاهی و در نهایت سادگی برگزار شود

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: گفت: عزاداری برای امام حسین و یاران با وفای آن امام همام باید با آگاهی و بصیرت و در نهایت سادگی برگزار شود.

کد مطلب: ۸۴۹۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: عزاداری های ماه محرم باید با آگاهی و در نهایت سادگی برگزار شود

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در همایش «شاه حسین گویان» تبریزی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد با بیان اینکه تکریم و تعظیم شعائر دینی کمک به دین و تبلیغ دین الهی است، گفت: به برکت حاکمیت نظام اسلامی و در راستای حرکت خودجوش مردمی ایام محرم‌الحرام کوچه پس کوچه‌های شهر طنین نوای یاحسین یا ابوالفضل میشود.

امام جمعه تبریز افزود: حضور عزاداران سید و سالار شهیدان در خیابان‌های شهرها، آرمان نهضت خونین کربلا را در یاد ایام زنده نگه داشته است، حرکتی عظیم که بدون هیچ تبلیغی از سوی دل‌های آگاه و عاشقان اهل بیت علیه السلام سیره امام حسین(ع) برای مقابله با ظلم و استبداد را در جامعه تبیین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت های معنوی در راستای تبلیغ دین اسلام است، گفت: عزاداری به امام حسین و یاران با وفای آن امام همام باید با آگاهی و بصیرت و در نهایت سادگی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد و شبکه‌های اجتماعی گسترده با هزینه‌های بسیاری می‌خواهند با عنوان عزاداری به امام حسین حرکت‌های خودجوش مردمی در ایام محرم را وارونه جلوه دهند، گفت: قمه‌زنی یکی از کارهایی است که تشیع انگلیسی تلاش دارد با این کار شیعیان پیرو اهل بیت را خشونت طلب معرفی کنند.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: دشمنان می‌خواهند با نام عزاداری به امام حسین، برنامه‌هایی را طراحی و اجرا کنند که در برابر آرمان‌های نظام و انقلاب بایستند اما با هوشیاری هیئات مذهبی و حسینی این حرکات مذبوحانه محقق نخواهد شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور در مساجد و توجه به این سنگرهای انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است خطاب به روسای هیئات حسینی گفت: محل شروع عزاداری‌های حسینی در ماه محرم را مساجد قرار دهید.

آل هاشم گفت: در کنار برپایی مراسم های عزاداری توجه به فرهنگ و آداب دینی نیز امری ضروری است و در هیئت های حسینی از روحانیون و استادان و کارشناسان مذهبی برای آموزش و تبیین آموزه های دینی و قرآنی استفاده شود.

وی مشکلات معیشتی و اقتصادی را از دغدغه‌های مردم در شرایط کنونی برشمرد و گفت: این مشکلات را همه ما در کوچه و بازار و زندگی روزمره خود لمس می‌کنیم اما نباید این مشکلات باعث شود خللی در تکریم و تعظیم شعائر دینی بوجود آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اخلاص در عزاداری ها از عاشقان سید و سالار شهیدان خواست با نام و نیت الهی در عزاداری ها حاضر شوید و با خلوص نیت نام مبارک ائمه معصومین را بر زبان جاری سازید.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد : برای ترویج دین باید ندای یاحسین در همه جای شهر طنین انداز شود.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی به بیان گزارش در حوزه هیئت های حسینی پرداخت. در پایان این همایش نیز از مسئولان هیئات شاه حسین گویان تبریز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار