معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

اقدامات سوادآموزی عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی است

تهران (پانا) - در راستای جذب ،مشارکت و حمایت از برنامه های کاهش بیسوادی اولین نشست معاونین سوادآموزی استان و مدیران شهرداری تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۹۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات سوادآموزی عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی است

سعید شهریاری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به اینکه امروزه باید از طریق باسوادکردن افراد بزرگسال، مهارتهای مورد نیازشان را نیز انتقال داده و از برخی آسیبهای اجتماعی پیشگیری کنیم، اظهارداشت: آموزش بزرگسالان، آموزشی است که در آن افراد بزرگسال به غیر از آموزش سواد پایه، مهارتهای زندگی و اجتماعی را نیز در جهت برون رفت از برخی بحرانها فرا می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات سوادآموزی آموزشهای شهروندی است که عامل مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی است، تصریح کرد: یادگیری پارامترهای آموزش رفتار شهروندی به افزایش کیفیت زندگی جمعی و تقویت سرمایه اجتماعی در زندگی کمک شایانی می نماید و ضامن بقاء، تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه است.

شهریاری با اشاره به اینکه ما از طریق سوادآموزی توانسته ایم تغییر رفتار و نگرش در زندگی را در سوادآموزان ایجاد کنیم، اظهار داشت :یکی از اقدامات سوادآموزی در این راستا و پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی ایجاد مراکز یادگیری است.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش مهارتهای زندگی، خانواده و سبک زندگی، مهارتهای بهداشتی و سلامتی، مهارتهای دینی، مهارتهای حقوق شهروندی و حفاظت از محیط زیست از جمله آموزش هایی است که در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی پیش بینی گردیده است و شهرداری از جمله دستگاههای اجرایی فعال در راه اندازی این مراکز در سرای محلات استان می باشد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به محورهای متنوع همکاری اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ، تاکید کرد: در راستای شیوه نامه اجرایی انتخاب و تشویق سازمانها و اشخاص فعال در عرصه سوادآموزی ، پس از جمع بندی اطلاعات واصله شهرداری تهران به عنوان دستگاه برتر اجرایی استان معرفی شده است.

در ادامه مرتضی زاده معاون سوادآموزی شهر تهران آموزش پایه را حق مسلم هر فرد و شهروند دانست و گفت:در پرتو این آموزش افراد بیسواد واجد شرایط کسب صلاحیت ها و مهارتهایی می شوند که آنها را قادر می سازد فرصت های جدید شغلی ، کار آفرینی و خلاقیت را در خود ایجاد کنند و در این صورت است که به عنوان افرادی آگاه و با سواد می توانند در مسائل اجتماعی وسیاسی مشارکت کنند .

معاون سوادآموزی شهر تهران ، توجه به امر سواد و آموزش پایه را از اولویت ها ی کاری مسئولان در بخش های مختلف اجتماعی دانست و افزود: در پرتو همدلی و مشارکت بین بخشی و بسیج همه ظرفیت ها می توان در کاهش بیسوادی موفق بود .

توکلی مدیرکل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز در ادامه با با اشاره به محورهای مختلف همکاری بین بخشی در این حوزه گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، تدوین و ابلاغ دستورالعمل الزام شهرداری تهران به همکاری، مشارکت و حمایت از برنامه های کاهش بیسوادی در دستور کار است.

وی افزود:تدوین برنامه های اجرایی، برنامه ریزی و اجرای کلاس های سوادآموزی در سرای محلات، برنامه ریزی در خصوص استفاده ازظرفیت سمن ها در آموزش بیسوادان، اطلاع رسانی در سطح محلات، همکاری و هماهنگی با سوادآموزی جهت شناخت و شناسایی شهروندان بیسوادو تشویق سوادآموزان برتراز اهداف این دستورالعمل است که مورد پیگیری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار