مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

با کمبود جدی نیروی آموزشی مواجه هستیم

بوشهر (پانا) _ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با کمبود جدی نیروی آموزشی مواجه هستیم.

کد مطلب: ۸۴۹۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
با کمبود جدی نیروی آموزشی مواجه هستیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی صبح امروز در بازدید از دفتر روزنامه پیام عسلویه با تاکید بر اهمیت و جایگاه رسانهها در دنیای امروز، گفت: برای رسیدن به توسعه باید جایگاه رسانهها شناخته شود و کمکی که رسانه به توسعه و پیشرفت جامعه می کند منحصر به فرد است.

کرمی ادامه داد: ما در بسیاری از چالشهای آموزشی خود به کمک رسانههای نیازمندیم و شما میتوانید با قلم خود تاثیر بهسزایی در توجه ویژه جامعه به بحث آموزش و پرورش داشته باشید.

وی با اشاره اجرای طرح تقویت بنیه علمی علمی با مشکلاتی مواجه شد و ما در صدد رفع این مشکلات هستیم، گفت: برنامه ما این بود که بعد از کنکور سراسری این طرح را آغاز کنیم که متاسفانه با مشکلاتی مواجه شدیم اما خوشبختانه خود طرح در بسیاری از نقاط با استقبال مردم مواجه شد و همین امر سبب شد در بسیاری از نقاط خود مردم برای اجرای این طرح به ما کمک کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در شهرستان های جنوبی نیز با کمک مجموعه نفت این طرح اجرا شد و به طور کلی انتظار می رود عدم اجرای کامل آن در نتیجه کنکور تاثیر چندانی نداشته باشد. البته ما هنوز هم به اجرای کامل آن اصرار داریم.

ناصر کرمی افزود: یکی از مهمترین چالش های ما بحث کمبود نیروی آموزشی در استان است که این مسئله در جنوب استان بیشتر به چشم می آید. براساس قانون در سال تحصیلی گذشته 700 نفر از نیروهای فرهنگی استان بوشهر باید بازنشسته شوند که با توجه به کمبود نیروی انسانی تاکنون با بازنشستگی 552 نفر موافقت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: همچنین با توجه به ماندگاری 148 نفر از نیروهای بازنشسته، استخدام 266 نفر به طور آزاد و فعالیت یکهزار و 52 نیروی حق التدریس اما این وجود استان بوشهر با یکهزار و 890 نفر کمبود نیروی انسانی روبه رو است. برای این مهم البته راهکارهایی دیده شد و به عنوان مثال سهمیه استخدامی را افزایش دادیم که به دلیل عدم استخدام این سهمیه از دست رفت. مشکل اینجاست معلمانی هم که حضور پیدا می کنند سریعا درخواست انتقالی دارند و ما هم به علت محدودیت ها نتوانستیم شرایط ویژه ای را برای ایجاد انگیزه مبنی بر ماندگاری آنها در نقاط جنوبی استان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما در ابتدای کار 1330 کلاس تخریبی داشتیم که اکنون به 700 کلاس رسیده است که البته همچنان دانش آموزان برخی مناطق از جمله شهرستان تنگستان و منطقه سعدآباد شهرستان دشتستان در کلاس های تخریبی درس می خوانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید در اولویت باشد، گفت: از مجموعههای نفت و گاز انتظارات زیادی می رود تا ما را در راه ارتقای شاخص های آموزشی استان یاری کنند.البته باید توجه داشت که این مجموعهها با وجود مشکلاتی که با آن درگیر هستند، اعتباراتی را به این موضوع اختصاص میدهند که با استفاده از آن توانستیم فضای فیزیکی را در جنوب استان به وضعیت مطلوبی برسانیم ،اما کافی نیست. به عنوان مثال اکنون در خارگ به علت 35 پرس غذایی که به معلم ها می دادند، به آنها فشار وارد شده و این مجموعه هم همین کمک را قطع کرده است. در جنوب استان هم به هیمن صورت است و نیاز است تا با کمک همه بتوانیم نیروی کار را در شهرستان های جنوبی نگه داریم تا با رشد شاخص های آموزشی به شرایط خوبی در این مناطق دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار