استاندارآذربایجان غربی:

الگوی کشت در بخش کشاورزی باید تغییر کند

ارومیه(پانا)-استاندار آذربایجان غربی گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی را با به کارگیری روشهای نوین آبیاری کنترل و الگوی کشت در بخش کشاورزی باید تغییر کند.

کد مطلب: ۸۴۹۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
الگوی کشت در بخش کشاورزی باید تغییر کند

شهریاری هفته گرامیداشت دولت و در آیین بهره برداری از 252 طرح عمرانی، اقتصادی ، تولیدی و تحقیقاتی کشاورزی گفت : کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان است و 31 درصد سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است.

شهریاری افزود : بخش اعظمی از آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود ودر استان نیز حدود 5 میلیارد متر مکعب آب در زمان پر ابی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی مصرف می شد و با توجه به وضعیت کم آبی دریاچه ارومیه طبیعی است که باید مصرف آب در بخش کشاورزی را با به کارگیری روشهای نوین آبیاری کنترل کنیم و این امر زمانی محقق می شود که ما الگوی کشت خود در بخش کشاورزی را تغییر اساسی و بنیادین دهیم.

وی با تاکید بر لزوم تجاری‌سازی بخش کشاورزی دراستان، ادامه داد: بخش کشاورزی تنها بخشی است که وابستگی کمتری به منابع ارزی دارد. مهم ترین و مطمئن ترین منابع کسب درآمد کشور در سالهای گذشته نیز درآمدهای غیرنفتی بوده است که در این میان بخش کشاورزی نقش به سزایی را ایفا و می تواند ارزش افزوده بالایی را ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بخش کشاورزی کم ریسک ترین حوزه برای سرمایه گذاری است ادامه داد: امیدواریم با تلاش و کوشش و همت شما کشاورزان بتوانیم در بسیاری از محصولات استراتژیک در کشور به خودکفایی برسیم .

شهریاری خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی کمتر تحت تاثیر نوسانات ارزی و خارجی قرار می گیرد و به عنوان یک پشتوانه خوب در اقتصاد می توان روی آن حساب باز کرد.

وی در پایان با قدردانی از حمایت های بانک کشاورزی در حمایت از این بخش ادامه داد : آذربایجان غربی در پرداخت تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی و عشایری در رتبه اول کشور قرار دارد و در کسب این رتبه نقش مدیریت شعب بانک کشاورزی استان بسیار موثر بوده است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار