برگزاری نشست سه‌جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه در تبریز

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجلاس سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در تبریز برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۹۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست سه‌جانبه سران ایران، ترکیه و روسیه در تبریز

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری سومین نشست سران جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراتیو روسیه و ترکیه در خصوص تحولات سوریه در روز جمعه شانزدهم شهریور ماه به میزبانی تبریز خبر داد.

وی اظهار داشت: آقای ولادیمیر پوتین و آقای رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه برای شرکت در سومین اجلاس سران سه کشور جمعه 16 شهریور میهمان مردم خونگرم تبریز، به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 خواهند بود و حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور عزیز کشورمان نیز به عنوان مقام میزبان حضور خواهند داشت.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دو اجلاس پیشین سران ایران، روسیه و ترکیه در خصوص مبارزه با تروریسم و پیشبرد فرایند صلح و گفتگو در سوریه؛ در شهرهای سوچی روسیه و آنکارا در ترکیه برگزار شده بود.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» برای شرکت در نشست سه جانبه رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به تهران یا تبریز سفر خواهد کرد.

۱۶ آگوست نیز سخنگوی کاخ کرملین از احتمال برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در اوایل ماه سپتامبر خبر داد.
«دیمیتری پسکوف» طی یک مصاحبه تلفنی اعلام کرد که احتمالا رئیس جمهور روسیه اوایل ماه سپتامبر در نشستی سه جانبه با حضور رؤسای جمهور ایران و ترکیه شرکت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار