رونمایی از مجموعه چهارجلدی دانش‌‌آموزان دارای مشکلات یادگیری

تهران (پانا) - مجموعه چهار جلدی ویژه دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری برای اولین بار در نمایشگاه دستاوردهای وزارت آموزش‌و‌پرورش رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۹۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از مجموعه چهارجلدی دانش‌‌آموزان دارای مشکلات یادگیری

محمد حسن‌نژاد، مسئول غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به تعدد و تنوع فعالیت‌های سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: «این سازمان به عنوان تنها مرکز فعال در حوزه آموزش کودکان با نیازهای ویژه، اقدامات زیادی انجام داده است که تنها بیش از 50 عنوان از فعالیت‌ها در نمایشگاه دستاوردها در معرض دید عموم قرار گرفته است و در همین زمینه برای اولین‌بار از کتاب‌های ویژه دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری رونمایی می‌شود.»

او افزود: «کتاب‌های درشت‌خط، وسایل جهت‌یابی، کتاب‌های بریل، دستگاه پرکینز، لوح‌های علائم خط بریل، مجموعه آموزشی اعداد، خودآموز الفبای فارسی بریل، درس‌افزارها و... ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی در این نمایشگاه ارائه شده است.»

مسئول غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: «قرار است از کتاب‌های آموزشی ویژه کودکان دارای مشکلات یادگیری رونمایی شود. این مجموعه کتاب شامل 4جلد است که با تلاش معاونت برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان تهیه شده و در آن برای اولین بار به شکلی دقیق و کاربردی به این موضوع پرداخته شده است.»

او در ادامه گفت: «از دیگر اقدامات سازمان، نشریه پیام توانایی است که به طور اجمالی به معرفی 330 دانش‌آموز با نیازهای ویژه پرداخته است که در سال تحصیلی جاری موفق به پذیرش در دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی شده‌اند.»

حسن‌نژاد ادامه داد: «نرم‌افزارهای زبان‌آموزی، سی‌دی‌های ویژه دانش‌آموزان ناشنوا، وسایل کمک آموزشی مربوط به مهارت‌های نوشتاری، دی‌وی‌دیهای آموزشی فراگیرسازی، راهنمای فعالیت انجمن اولیا و مربیان و... از دیگر مواردی است که مستندات آن در این نمایشگاه در اختیار همگان قرار گرفته است.»

اجرای زنده فعالیت‌های دانش‌آموزان در بخش‌های نقاشی، تصویرگری، صنایع دستی و ... از دیگر فعالیت‌هایی است که در غرفه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در طول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش از سوی دانش‌آموزان انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار